MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 (endret) Er det noen andre muligheter til og styre en event(hs3) med alexa enn å bruke plugin`en til jon00(echo skill helper)? Endret 24. februar 2017 av MrTiger Siter
Moskus Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 Du kan bruke Skill'en direkte. "Alexa, tell HomeSeer to trigger the event 'whatever' ", f.eks. Siter
MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 Hva mener du med direkte... Siter
Moskus Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 At du bruker Skill'en og ikke APIen. Skill: "Alexa, tell HomeSeer to dim the living room lights" API: "Alexa, dim the living room lights to 50%" Siter
Norseman Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 (endret) 4 hours ago, MrTiger said: Er det noen andre muligheter til og styre en event(hs3) med alexa enn å bruke plugin`en til jon00(echo skill helper)? Du kan lage en virtuell device med on/off mulighet, og bruke endringen av denne til å trigge et event igjen. Da slipper du å bruke Skill. Bruker dette selv, hvor navnet på virtuell device er "away mode" Da fungerer det med: "Alexa, turn away mode on" Endret 24. februar 2017 av Norseman Siter
MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 (endret) Har egentlig gjort det allerede og lurer da på hva er poenget med Alexa skill helper... Man slipper jo med en kortere setning med en virtuell device. Endret 24. februar 2017 av MrTiger Siter
Moskus Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 Med Skill'en kan man bruke Jon00 sin Helper. Det er grunn nok til å ha den aktivert. Siter
MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 Jon00 sin helper..er ikke det echo SKILL helper, eller er det en anne skill? Siter
MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 ah, ser nå at der også er en skill for homeseer i alexa.com Siter
MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 (endret) men, får den ikke til og virke helt. Dette kommer opp i loggen i hs3 når jeg sier"Alexa, tell homeseer to trigger the event all lamp off" og, et bilde av event for "all lamp off" Endret 24. februar 2017 av MrTiger Siter
MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 Det samme skjer hvis jeg sier "alexa, tell homeseer to run the event all lamp off" Da svaren hun at hun ikke finer den event`en, men dette dukker opp i loggen. Siter
Moskus Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 1 time siden, MrTiger skrev: Alexa bruke ikke "A phrase was recognized". Du må åpne Jon00alexa.aspx og lese bruksanvisningen nøye. Det er litt arbeid å sette opp, men det lar seg gjør. Eksempler: @Fermates "Alexa, tell homeseer to make me 6 cups of coffee" eller min: "Alexa, tell HomeSeer to make coffee" Siter
MrTiger Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Skrevet 24. februar 2017 ok, har lest litt i den manualen og skal lese litt mer i den, men hvordan får du da "alexa, tell HomeSeer to trigger the event 'whatever' " eller som eksempelet til amazon.alexa.com under katogori HomeSeer Home Automation Skill , til og virke med Alexa, tell HomeSeer to run the event "End Of Day", regner med at de ikke bruker jon00 sin plugin som referanse. Siter
Moskus Skrevet 25. februar 2017 Skrevet 25. februar 2017 9 timer siden, MrTiger skrev: , men hvordan får du da "alexa, tell HomeSeer to trigger the event 'whatever' " Det gjør HomeSeer helt selv. Hvis du har et event som heter "whatever" og du sier setningen over til Alexa, så blir Eventet "whatever" trigget. Siter
DiderikFrom Skrevet 25. februar 2017 Skrevet 25. februar 2017 10 hours ago, Moskus said: Alexa bruke ikke "A phrase was recognized". Du må åpne Jon00alexa.aspx og lese bruksanvisningen nøye. Det er litt arbeid å sette opp, men det lar seg gjør. Eksempler: @Fermates "Alexa, tell homeseer to make me 6 cups of coffee" eller min: "Alexa, tell HomeSeer to make coffee" Jeg bruker "A phrase was recognized" med Alexa skill. Det funker stort sett. Det er jo knapt noe dokumentasjon på skill'en, men det som er (litt) rart er at det ikke funker med en gang. Man må vente (f.eks til neste dag), og så kan man si "Alexa, tell HomeSeer BBC One live stream" f.eks (for å kjøre eventen som slår på fjernsynet, setter VPN til UK, og åpner BBC One Live i fullskjerm). Da slipper jeg "to run the event" og hva enn jeg har kalt eventen. Siter
MrTiger Skrevet 25. februar 2017 Forfatter Skrevet 25. februar 2017 1 hour ago, Moskus said: Det gjør HomeSeer helt selv. Hvis du har et event som heter "whatever" og du sier setningen over til Alexa, så blir Eventet "whatever" trigget. Er litt forvirret nå:) skal jeg kunne si til Alexa "Alexa, tell homeseer to run the event "whatever"" UTEN og bruke jon00 echo skill helper? isåfall fungerer det ikke her:( Siter
Moskus Skrevet 25. februar 2017 Skrevet 25. februar 2017 13 minutter siden, MrTiger skrev: skal jeg kunne si til Alexa "Alexa, tell homeseer to run the event "whatever"" Ja. Det fungerer helt glimrende her. Men du må jo ha et event med et engelsk navn som Alexa er i stand til å forstå. Siter
MrTiger Skrevet 25. februar 2017 Forfatter Skrevet 25. februar 2017 All lamps off, skulle jo være greit. må event triggeren være noe spesielt, f.eks manuell? Siden det ikke går med " A phrase was recognized" Siter
Moskus Skrevet 25. februar 2017 Skrevet 25. februar 2017 Nei, når du trigger dem via Alexa, er det som om du trykker på den blå "Play"-knappen på Eventet. Conditions blir ikke evaluert, så du kan ha hva du vil som trigger. Kan like greit sette den til "Manual", så slipper du forvirringen. "A phrase was recognized" brukes sammen med HomeSeer sin egen Speaker client. HomeSeer har jo brukt talegjenkjenning i mange år før Alexa kom på banen, og da var "A phrase was recognized" høyst aktuell. Det er den ikke med Alexa eller Google Home. Siter
DiderikFrom Skrevet 25. februar 2017 Skrevet 25. februar 2017 (endret) Det stemmer ikke (eller jeg misfortår deg) Jeg sier: «Alexa, tell Homeseer Norwegian TV» Feb-25 18:11:42 Event Event Trigger "TV Alexa Channel 1" Feb-25 18:11:42 TTS Speak (json:):OK, running the event Channel 1 Feb-25 18:11:42 Info Heard: norwegian tv Og slik ser eventen ut: Endret 26. februar 2017 av DiderikFrom Reason: Slettet dobbel skjermdump Siter
MrTiger Skrevet 25. februar 2017 Forfatter Skrevet 25. februar 2017 Da begynte det og virke etter 3-4 restarter av hs3 og Alexa:) Siter
DiderikFrom Skrevet 26. februar 2017 Skrevet 26. februar 2017 Så bra det funker. Jeg venter bare til neste dag før jeg forsøker: Det sparer masse frustrasjon... Og, bare så det er sagt, jeg mener ikke å si at du ikke kan benytte metoden med å si «Alexa, tell HomeSeer to run the event foobar» (der foobar er navnet på en event). Det er den «vanlige» måten. Dersom jeg forstår dette riktig, sender HS skill fraser direkte til HS frasegjenkjenningsmotor eller hva jeg skal kalle det. Siter
Moskus Skrevet 26. februar 2017 Skrevet 26. februar 2017 Den 25.02.2017 klokken 18.18, DiderikFrom skrev: Det stemmer ikke (eller jeg misfortår deg) Men det er jo aldeles glimrende! Dette fungerte nemlig ikke i begynnelsen av Alexa-integrasjonen, så vidt jeg forstod på de postene på HS-forumet. Men det gir jo enda flere "native" muligheter. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.