Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Spørsmål

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har en Zigbee dørlås og Plejd for lysstyring som er på bluethoot. Har og Google Home Nest kamera. Siden jeg trenger å styre dørlås med Zigbee så trenger jeg en hub. Hvilken vei anbefales det å gå for å styre dette og uten att det koster skjorta.

Kanskje denne vil være vegen å gå?

Nabucasa Home Assistant Green

Pfh takk for tips:)

Mvh Jens A 

Endret av Jens A

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
eisa01 skrev (3 timer siden):

Så da trenger du også en Zigbee Skyconnect + bluetooth adapter?

Ja, husk at Skyconnect (og andre USB dongler med radio) må kobles til med en liten USB forlengerkabel, det pleier å følge med slike enheter.

For Bluetooth kan du like godt gå for Proxy enheter med en gang, så er du sikret best mulig Bluetooth dekning der du trenger det. Det finnes ferdig oppsett for dette basert på ESPHome. Jeg har en av disse i hver etasje i huset for grunnleggende Bluetooth dekning. Hvis du har god tid og ikke er nøye på hvordan dingsene ser ut kan du kjøpe enkle ESP32 utviklingskort for en billigere sum, både i Norge og fra Aliexpress om du kan vente et par uker.

ESP32 enheter leveres uten noe tilbehør, men du kan gjenbruke gamle mobilladere som strømforsyning til disse. Evt kjøpe USB strømadaptere og egnede kabler på IKEA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.