OlavT Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden I morgen er det store bevegelser i strømprisene. Da er selvsagt strømprisene fra ENTSO-e ikke tilgjengelige, slik at automasjoner basert på strømpris ikke har noe å gå etter. Er ikke første gangen dette skjer. Ofte så synes jeg dette skjer i slike tilfeller. Grrr! Siter
SveinHa Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Det hender jo at prisene kommer laaaangt etter kl 13:00. Jeg henter priser fra hvakosterstrommen.no og NordPool. Prøver alltid hvakoster... først (den pleier å være pålitelig) og så NordPool annenhver gang og i dag kom prisene fra NordPool kl 13:10 Siter
OlavT Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Det som er litt merkelig nå er at strømprisene for i morgen mangler fra ENTSO-e nå, men finnes i Hva koster strømmen i Oslo i morgen? – Strømpris time for time. hvakosterstrommen.no sier at de henter data fra ENTSO-e. Merkelig. Siter
OlavT Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden (endret) 34 minutes ago, SveinHa said: Det hender jo at prisene kommer laaaangt etter kl 13:00. Jeg henter priser fra hvakosterstrommen.no og NordPool. Prøver alltid hvakoster... først (den pleier å være pålitelig) og så NordPool annenhver gang og i dag kom prisene fra NordPool kl 13:10 Jeg vet at strømprisene på ENTSO-e kan komme til forskjellige tider, men av og til er det en feil i ENTSO-e (eller deres dataleverandør) og da kommer ikke prisene før feilen er rettet. Det har noen ganger tatt noen dager og det er litt dårlig. Hvordan henter du forresten data fra Nord Pool? De har meg bekjent ikke et åpent API for dette. Endret 3 timer siden av OlavT Siter
SveinHa Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden OlavT skrev (1 minutt siden): Det har noen ganger tatt noen dager og det er litt dårlig. Ja, da er det greit med flere alternativer. Har opplevd at hvakoster... ikke kommer med priser før i 21 tiden men det er veeeeldig sjeldent. Jeg har en deadline kl 22:00, da planlegges strømkjøp for de neste 24 timene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.