Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi er i sluttfasen av bygging av enebolig, og jeg har planer om å plassere en Homey pro 23 (innkjøpt) midt i huset. Etter samtaler med kollegaer med elektrikerbakgrunn, og bekjente elektrikere, så har jeg landet på lysstyring fra Plejd. Det jeg lurer på er forslag til produkter til øvrige funksjoner, og hvordan alt dette kobles sammen.

Sensorer: Jeg håper å unngå trådløse sensorer, og ser derfor på "Compact mini" fra Exylux de stedene jeg kun ønsker å registrere tilstedeværelse, og Aeotec Multisensor 7 de stedene jeg også ønsker å registrere ting som temperatur og luftfuktighet.

https://www.esylux.no/produkter/automasjon-innendoers/tilstedevaerelses-og-bevegelsesdetektorer/compact-mini

https://aeotec.com/products/aeotec-multi-sensor-7/

Første spørsmål er hvordan jeg best kombinerer (og kobler) disse sensorene med Plejd og Homey? Burde man registrere tilstedeværelse lokalt rett inn i pillen fra Plejd, og så melde videre til Homey, eller burde alle disse kobles direkte til Homey, og så la styringen gå derfra? De verste rommene vil ligge 20 meter bort og en etasje under Homeyen.

Bonusspørsmål: Hvordan får man knyttet slike kablete enheter inn i Homey? Bruker man en form for gateway? Anbefalte produkter?

En annen ting jeg ikke har landet er romtermostater for styring av vannbåren varme. Det er satt opp føler i alle rom, og jeg tenkte egentlig å bruke disse til å bygge zigbee-nettverk i huset. Anbefalte produkter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.