Cecilie Thomine Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Jeg er ny på homey og har hatt smart lys fra IKEA. Hva trenger jeg når jeg har tre lysbrytere som jeg kunne ønske meg smart kontakt istedenfor de som er. Kan jeg installere de selv eller må elektrikere utføre det? Hva trenger jeg? Siter
storeulv Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Du kan ikke bytte fastmonterte brytere selv, altså koble til el-nettet. Trådløse brytere uten nettkontakt kan du montere selv. Siter
christbj Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar (endret) Mange vanlige brytere kan du selv montere impulsfjær i (se også dette innlegget), slik at den vanlige brytere alltid står på. Smarte lamper kan i mange tilfeller også konfigureres til å «toggle» ved strømbrudd, slik at de som trykker på den gamle bryteren kan skru av og på det smarte lyset. Du får slike fjærer mange steder, billigst hos elektrimportøren om du trenger mange. Så kan du bruke trådløse knapper, f.eks fra Ikea, til å styre lyset fra der du vil, inkl dimme opp og ned og justere fargetone. Både lysbrytere og lampene fra Ikea kan styres i Homey, men da mister de sin direkte kontakt. Dette er mulig å etablere også gjennom Homey, men det har jeg ikke forsøkt selv. Endret 26. januar av christbj La inn kobling til montering av impulsfjær Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.