Harmona Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Hei dere. Vi har et systemair vr 300 ecv/b anlegg fra 2007, hvor viftemotorene ikke mottar signal fra hastighets regulator. Begge motorene går kun på full fart konstant. Er viftemotorene da ødelagt, siden de skal har en 10 volt modul som skal gi signal/strøm tilbake til den eksterne hastighets regulatoren ? Monterte selv en Systemair MTP-20 regulator, istedet for den orginalt tilhørende ventilator hetta som fulgte med ved innkjøp en gang i tiden. Nå virker ikke hastighets regulator hverken fra denne ventilatorhetta eller fra MTP-20 bryteren. Har jeg klart det kunststykket å kortslutte denne 10-volt delen på begge viftene ved (muligens) å koble ledningene feil ? Siter
Harmona Skrevet 27. januar Forfatter Skrevet 27. januar Harmona skrev (18 minutter siden): Hei dere. Vi har et systemair vr 300 ecv/b anlegg fra 2007, hvor viftemotorene ikke mottar signal fra hastighets regulator. Begge motorene går kun på full fart konstant. Er viftemotorene da ødelagt, siden de skal har en 10 volt modul som skal gi signal/strøm tilbake til den eksterne hastighets regulatoren ? Monterte selv en Systemair MTP-20 regulator, istedet for den orginalt tilhørende ventilator hetta som fulgte med ved innkjøp en gang i tiden. Nå virker ikke hastighets regulator hverken fra denne ventilatorhetta eller fra MTP-20 bryteren. Har jeg klart det kunststykket å kortslutte denne 10-volt delen på begge viftene ved (muligens) å koble ledningene feil ? skal samtidig sies at anlegget aldri har vært i bruk. Da vi kjøpte dette nytt i 2014, var planen å lage en hybel hvor dette skulle monteres. Men de planene ble forandret, og dermed ble anlegget stående lagret tørt og varmt i orginal innpakningen helt frem til nå. Dva garantien også er utløpt, og det finnes svært få (om ingen) her i Skien som virkelig kan svare på dette jeg lurer på. System air sentralt svarer også mye rart. Ber meg om å sjekke kretskortet bl.a. Etter hva jeg m.fl. har funnet ut, så er det ikke kretskort på denne type maskin. Og i så fall om det er, hvor i all verden er den montert ?? Håper inderlig noen av dere her inne kan komme med noen gode tips til løsning på dette problemet Siter
christbj Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Kjenner ikke dette anlegget konkret, men har selv byttet ut et Systemair anlegg med kryssvarmeveksler fra 2000 med VSR300. Jeg kjøpte dette fra ventdel.no og de selger også reservedeler. Basert på prisen på en ny motor vil jeg tro at du er best tjent med å kjøpe et nytt anlegg og heller selge det du har som reservedeler - det er over 80 treff på finn.no når jeg søker på Systemair. PS. På finn var det en annonse for overhalte motorer til systemair. Kanskje verdt en henvendelse, de kan evt reparere de motorene du har? Siter
Harmona Skrevet 27. januar Forfatter Skrevet 27. januar christbj skrev (27 minutter siden): Kjenner ikke dette anlegget konkret, men har selv byttet ut et Systemair anlegg med kryssvarmeveksler fra 2000 med VSR300. Jeg kjøpte dette fra ventdel.no og de selger også reservedeler. Basert på prisen på en ny motor vil jeg tro at du er best tjent med å kjøpe et nytt anlegg og heller selge det du har som reservedeler - det er over 80 treff på finn.no når jeg søker på Systemair. PS. På finn var det en annonse for overhalte motorer til systemair. Kanskje verdt en henvendelse, de kan evt reparere de motorene du har? Hei. Pris for ny vifte motor på Ventdel.no er 3900,- pr stk. Nytt komplett anlegg har vel en pris på godt over 20.000,- vil jeg tro Finner heller ikke noe kretskort inn i denne. Så jeg lurer veldig på om div. reparatører osv. fastslår at ethvert slikt anlegg har kretskort.jeg finner det i hver fall ikke.En mann jeg har pratet med (kun via tlf, og fra er helt annet sted i landet) sier at denne modellen er en såkalt «dummy» versjon, og har ikke kretskort. Ikke lett for en glad amatør å bli klok på alle forskjellige meninger i bransjen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.