Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en Aqara nærværssensor som jeg har satt opp mot 3stk Ikea Trådfri pærer, og så langt fungerer det utmerket med 30sekunder forsinkelse på lysene før de slår seg av (etter folk er forduftet), for i det daglige er dette ett rom der det fungerer fint, det som jeg ikke får til eller finner ut av, er hvordan jeg kan bruke en fjernkontroll til å overstyre den automasjonen. 

Det hender at jeg holder på med diverse i dette rommet og da vil jeg at alle lysene skal stå på fullt til jeg slår de av via samme fjernkontroll. 
Lager jeg en automasjon der jeg slår de på, så vil jo allikevel nærværsautomasjonen starte 30-sekunders nedtelling og slå av om jeg passerer en sone. 

Og mens jeg er inne på fjernkontroll, jeg har også en Ikea Trådfri fjernkontroll som jeg har paret med HA, men den har ingen entities, det som er spesielt er at HA logger korrekt om jeg trykker på en knapp på fjernkontrollen, så det burde vel være mulig å bruke den mot HA?

Skrevet

Noe sånt:

Lage to automasjoner.

Fjernkontroll på: Slår av bevegelsesautomasjon og slår på lyset

Fjernkontroll av: Slår på bevegelsesautomasjon og slår av lyset

• Thanks 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.