SveinHa Skrevet 15. mars Skrevet 15. mars (endret) Nå vil jeg påstå at det aller meste av den 3D printingen jeg gjør har en vesentlig nytteverdi men noe som er bare for gøy gjør jeg selvsagt også . Tenkte denne tråden kunne samle en del av det mindre seriøse vi 3D printere driver med. For å starte en plass så har jeg irritert meg litt på fløyten i plystrekjelen, lite og varierende lyd... Dette MÅ jo kunne fikses enkelt tenkte jeg og lastet ned og printet noen fløyter. Ikke alle var på langt nær gode nok men spesielt EN utmerket seg med tydelig lyd med ganskje beskjeden "vind". Laget meg et adapter til kjelen etter mål fra den utvalgte fløyten i Onshape og gjorde et forsøk. INGEN lyd... Blåste i den og den virket helt fint... Fant en spesiallaget fløyte som skulle være designet for akkurat dette bruket, justerbar til og med, men lite hell med den også... Etterhvert ble den en del forsøk men varierende hell (litt pent språk for "elendig") og endte opp med bl.a. disse her: Den store oransje er "spesialdesignet" og de 2 mindre er mine modifikasjoner som hadde en smule nedsmelting pga feil materiale... Den røde til høyre er første forsøk med ferdigfløyte fra nett og resten er nå diverse forsøk... De svarte nede til venstre er Tsjernobyl utgavene, total nedsmelting, ikke på kjelen men i 3D printeren... PC-FR er ikke helt enkelt i bruk men tåler temperatur opp i rundt 150 grader uten deformering... Har nå laget en mengde seljefløyter så dette burde jo ikke være såååå vanskelig... Er endt opp slik: Ikke veeeeeldig imponerende men i alle fall bedre enn utgangspunktet... Endret 16. mars av SveinHa 1 Siter
SveinHa Skrevet 16. mars Forfatter Skrevet 16. mars ...og så kan det jo være greit å ha i bakhånd litt top-notch medisinsk verneutstyr i tilfelle media slipper ut et nytt virus som vi må beskytte oss mot: 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.