Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Spørsmål

Skrevet

Hei, jeg skal oppgradere det elektriske i huset i tillegg til å oppgradere Roth-systemet. Da tenkte jeg å ta ibruk den "nye" Elko One termostaten og bruke denne istedenfor Roth sine egne termostater. Håpet var at disse systemene kunne snakke sammen, men ser det blir lettere hvis de begge snakker via Homey e.l.

Det jeg lurer på er om det kommer til å gå. For Homey har "Touchline SL" app, men denne forventer at jeg bruker Roth sine termostater. Jeg ønsker selvsagt bare å bruke elko one termostaten og når vi endrer temperaturen skal den oppdatere touchline SL sin wifi-modul om endringen.

Jeg finner lite info om denne rare koblingen på nett, men kanskje noen her inner har noen tips og evt kan styre meg i riktig retning? Evt. om det finnes noen firma som har gjort dette og kan bistå? Evt. om Elko selv har lyst å bistå 😬

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet

Hei @frontsidespin

Vi tolker det slik at det ikke skal være tilkoblet noe last på enheten, og at det er ønskelig å bruke info om temperatur/settpunkt på termostaten. Er det riktig? 

Vi kjenner ikke til Roth spesifikt, men det ser ut som det er ett system for vannbåren varme - trådløse termostater mot aktuatorene. Du vil kunne få termostatene inn i Homey, men de vil ikke kunne sende signaler til Roth systemet igjen (dersom vi forstår Roth riktig). Da anbefaler vi heller å bruke "vanlige" aktuatorer og Zigbee-termostaten, ettersom denne har mulighet for vannbåren varme (https://www.elko.no/produkter/45-elko-smart-styringssystemer/smarttermostat/)🙂 

• 0
Skrevet

Hei, takk for svar!

Ja, jeg ønsker å bruke info fra termostaten for å styre temperatur, i tillegg til settpunkt, men usikker på om roth lar meg gjøre det. Iflg modbus-dokumentasjonen deres har man bare leserettigheter på nåværende temperatur…

Jeg har veldig lyst å få til å bruke Elko One Termostaten da vi ønsker å integrere det i samme ramme. Er det ikke mulig å bruke denne mot aktuatorer med zigbee? Hvordan ville dere satt det opp hvis Elko One var rammen og det var vannbåren varme? Jeg er programmerer og ikke elektriker, så trenger kanskje forklaring der etter 😅

Jeg tror ikke jeg er låst til Roth-systemet, så «vanlige» aktuatorer er også en mulig løsning. Jeg har bergvarme og alt er koblet sammen så mulig jeg tar feil, må isåfall høre med rørlegger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.