FredrikKan Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars (endret) Jag har anvÀnt Tibberseer (plugin för Homeseer) i över tvÄ Är för att styra hemautomation baserat pÄ prisinformation. Fungerar vÀldigt bra! Jag har sen tidigare kunnat se ackumulerade förbrukningsdata per dag, vecka, mÄnad etc. Nu nÀr min elleverantör har infört en strömavgift, baserad pÄ de tre högsta avlÀsningarna varje mÄnad, vill jag ocksÄ styra strömförbrukningen för att minska toppförbrukningen. DÀrför installerade jag en Tibber Pulse som passar min mÀtare. Jag kan anvÀnda Tibber-appen pÄ min mobil för att se förbrukningen i realtid, sÄ installationen Àr korrekt vad jag förstÄtt.  Men jag kan inte hitta nÄgra enheter i Homeseer som kan visa förbrukningsdata i realtid! Vad ska de heta? Behöver jag skapa dem sjÀlv?  Tack för all hjÀlp! Endret 28. mars av FredrikKan Förtydligat texten Siter
Moskus Skrevet tirsdag kl 07:18 Skrevet tirsdag kl 07:18 Har du konfigurert den riktig? đ  Siter
FredrikKan Skrevet tirsdag kl 12:27 Forfatter Skrevet tirsdag kl 12:27 Ja, bÄde HomeID och Token Àr angivna. Alla "device" för Tibberseer i HS4 uppdateras korrekt men jag saknar device för realtidsdata... Det kan vara sÄ (men jag tror inte det) att jag initialt tog bort dem dÄ jag inte hade Pulse vid den tiden. Ska man Àven kunna avlÀsa förbrukning per fas i realtid? Vad ska de device heta som visar aktuell förbrukning i realtid? GÄr det att Äterskapa dem? Siter
Moskus Skrevet tirsdag kl 14:41 Skrevet tirsdag kl 14:41 Plugin'en skal lage en egen Root device som heter "Realtime Root"  ... og der skal alle devicer du velger her: (Ja, man fĂ„r Voltage og Current per fase)   Merk at det er forskjell pĂ„ "Tibber token" og "Tibber HomeID"  SĂ„: Du kan prĂžve Ă„ fjerne innholdet i "Tibber HomeID"-boksen, trykke OK, Ă„pne Tibber Config igjen, og sĂ„ legge inn HomeID pĂ„ ny. đ Siter
FredrikKan Skrevet tirsdag kl 14:51 Forfatter Skrevet tirsdag kl 14:51 Jag tror jag har korrekt information för Token och HomeID;  Eftersom jag inte har solceller pÄ taket sÄ har jag ingen produktion och dÄ borde vÀl dessa instÀllningar var korrekt? Jag ska prova dina förslag och Äterkommer. Efter att ha tagit bort HomeID och lagt in det pÄ nytt sÄ skapades root-device;   Skapas resten av realtids-device:en sÄ snart Tibberseer tagit emot data för root-device:et? Siter
Moskus Skrevet onsdag kl 12:58 Skrevet onsdag kl 12:58 FredrikKan skrev (22 timer siden): Skapas resten av realtids-device:en sĂ„ snart Tibberseer tagit emot data för root-device:et? Det er jeg som har programmert det, men jeg husker faktisk ikke... jeg tror det.đ  SĂ„ skal det sies at akkurat nĂ„ sliter Tibber litt med realtime APIet sitt. Siter
FredrikKan Skrevet onsdag kl 13:14 Forfatter Skrevet onsdag kl 13:14 Moskus,  det har gÄtt ett dygn men jag har fortfarande endast "Realtime root". Jag har mÀrkt att Tibber har problem med tekniken men det borde vÀl ha kommit fram nÄgot data under dessa timmar? Bör jag installera om Tibberseer? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.