FredrikKan Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars (endret) Jag har använt Tibberseer (plugin för Homeseer) i över två år för att styra hemautomation baserat på prisinformation. Fungerar väldigt bra! Jag har sen tidigare kunnat se ackumulerade förbrukningsdata per dag, vecka, månad etc. Nu när min elleverantör har infört en strömavgift, baserad på de tre högsta avläsningarna varje månad, vill jag också styra strömförbrukningen för att minska toppförbrukningen. Därför installerade jag en Tibber Pulse som passar min mätare. Jag kan använda Tibber-appen på min mobil för att se förbrukningen i realtid, så installationen är korrekt vad jag förstått. Men jag kan inte hitta några enheter i Homeseer som kan visa förbrukningsdata i realtid! Vad ska de heta? Behöver jag skapa dem själv? Tack för all hjälp! Endret fredag kl 13:25 av FredrikKan Förtydligat texten Siter
FredrikKan Skrevet tirsdag kl 12:27 Forfatter Skrevet tirsdag kl 12:27 Ja, både HomeID och Token är angivna. Alla "device" för Tibberseer i HS4 uppdateras korrekt men jag saknar device för realtidsdata... Det kan vara så (men jag tror inte det) att jag initialt tog bort dem då jag inte hade Pulse vid den tiden. Ska man även kunna avläsa förbrukning per fas i realtid? Vad ska de device heta som visar aktuell förbrukning i realtid? Går det att återskapa dem? Siter
Moskus Skrevet tirsdag kl 14:41 Skrevet tirsdag kl 14:41 Plugin'en skal lage en egen Root device som heter "Realtime Root" ... og der skal alle devicer du velger her: (Ja, man får Voltage og Current per fase) Merk at det er forskjell på "Tibber token" og "Tibber HomeID" Så: Du kan prøve å fjerne innholdet i "Tibber HomeID"-boksen, trykke OK, åpne Tibber Config igjen, og så legge inn HomeID på ny. 🙂 Siter
FredrikKan Skrevet tirsdag kl 14:51 Forfatter Skrevet tirsdag kl 14:51 Jag tror jag har korrekt information för Token och HomeID; Eftersom jag inte har solceller på taket så har jag ingen produktion och då borde väl dessa inställningar var korrekt? Jag ska prova dina förslag och återkommer. Efter att ha tagit bort HomeID och lagt in det på nytt så skapades root-device; Skapas resten av realtids-device:en så snart Tibberseer tagit emot data för root-device:et? Siter
Moskus Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden FredrikKan skrev (22 timer siden): Skapas resten av realtids-device:en så snart Tibberseer tagit emot data för root-device:et? Det er jeg som har programmert det, men jeg husker faktisk ikke... jeg tror det.😛 Så skal det sies at akkurat nå sliter Tibber litt med realtime APIet sitt. Siter
FredrikKan Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Moskus, det har gått ett dygn men jag har fortfarande endast "Realtime root". Jag har märkt att Tibber har problem med tekniken men det borde väl ha kommit fram något data under dessa timmar? Bör jag installera om Tibberseer? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.