Tore Andre Rosander Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 For de av oss som driver med DIY så har det nå kommet en Raspberry Pi Zero med innebygget wifi og blåtann. Prisen ligger på en hundrelapp så her kan man fort finne mange bruksområder.https://thepihut.com/products/raspberry-pi-zero-w Siter
Marhil Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 Da blir det nok hjemmebygget ringeklokke/intercom for å erstatte Ring. Takk for tipset! Siter
tjwesterby Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 Noen eksisterende "ringeklokke prosjekter" basert på pi zero man bør ta en titt på? Kunne jo vært interessant ? Siter
Marhil Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 Tenkte på noe mqtt-basert, lignende dette:https://community.home-assistant.io/t/raspberry-pi-based-mqtt-video-doorbell/1012 Siter
xibriz Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 (endret) Det var bra de implementerte det Zero manglet (ethernet/wifi). Jeg føler på meg at jeg trenger noen slike PS: hvis jeg ikke husker helt feil er zero 40% raskere enn rpi version 1. Tips: jeg har testet raspberry pi 3 med SSD istedet for minekort, og ytelsesforbedringen er betydelig. Endret 28. februar 2017 av xibriz Siter
Tore Andre Rosander Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Skrevet 28. februar 2017 25 minutes ago, xibriz said: Det var bra de implementerte det Zero manglet (ethernet/wifi). Jeg føler på meg at jeg trenger noen slike PS: hvis jeg ikke husker helt feil er zero 40% raskere enn rpi version 1. Tips: jeg har testet raspberry pi 3 med SSD istedet for minekort, og ytelsesforbedringen er betydelig. Ja den skal være klokket til 1ghz og med 512mb ram så holder det akkurat til de fleste prosjekter. Jeg har ett par vanlige zeroer liggende men det var veldig upraktisk og ustabilt med wifi dongle på de og med kun én usb otg port så ble det bare styr med usbhub osv. Den nye versjonen åpner for en del nye muligheter, bestilte en for å teste tidligere i dag (ble shippet ut etter kun 2 timer) den forrige har jo vært utsolgt hundrevis av ganger siden den ble lansert så var kjapp på avtrekkeren denne gangen Siter
Marhil Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 Leste at de skulle ha tolv(ish) ganger høyere produksjonskapasitet på Zero w. Det er nok mange som irriterte seg over at den gamle var utsolgt, og man fikk vel bare kjøpe en av gangen også. Siter
ZoRaC Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 Kanskje jeg kan kjøpe en sånn og koble IR-transmitteren til, for å kunne styre HS fra Harmony. Har ikke kablet nett der Harmony står, så trodde jeg kanskje måtte kjøpe en wifi-dongle i tillegg. Siter
Tore Andre Rosander Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Skrevet 1. mars 2017 Ett annet bruksområde er å koble dumme tv-er til smarthuskontrolleren, med HDMI cec kan du enkelt lage script eller koble til direkte med SSH for å skru av og på tv-er, endre volum, endre kilde på forsterker etc. Siter
tjwesterby Skrevet 1. mars 2017 Skrevet 1. mars 2017 Jaja, hadde ett gavekort liggende som jeg hadde ett restbeløp på, så da ble det en Zero W på meg også Forslaget til @Tore Andre Rosander over her er jo ganske interessant feks.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.