pinpoint Skrevet tirsdag kl 05:37 Skrevet tirsdag kl 05:37 Har en ganske fersk instalalsjon av homeassistant os på raspberry pi 4b. Zigbee2MQTT lar meg aldri oppdatere enheter gjennom OTA selv om den varsler om at ny firmware finnes. (dette gjelder både batteridrevne og ikke batteridrevne enheter, har forsøkt å "vekke" enhetene rett før oppdatering) Etter forsøk på oppdatering står den kun på 0% i noen minutter før jeg får melding om "timeout". Noen som vet hva som kan være feil? Jeg klarer imidlertid å oppdatere enkelte av enhetene gjennom ZHA uten problemer. Forsøker oppdatere en lysbryter. Siter
stigvi Skrevet tirsdag kl 08:39 Skrevet tirsdag kl 08:39 Kan det være at din zigbee2mqtt ikke har mulighet for å laste ned ny firmware fra ekstern server? Siter
pinpoint Skrevet tirsdag kl 09:26 Forfatter Skrevet tirsdag kl 09:26 Er ikke umulig det, hvordan sjekker jeg dette evt. reparerer det? Siter
pinpoint Skrevet i går, 13:03 Forfatter Skrevet i går, 13:03 Svarer meg selv i tilfelle noen andre skulle være i samme situasjon. Har kjørt både ZHA og Z2M samtidig med samme koordinator. Var ikke klar over at dette ikke var lurt. Jeg har kvittet meg helt med ZHA og kjører alle enhetene mine gjennom Z2M. Oppdateringen startet umiddelbart etter dette. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.