Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ganske fersk instalalsjon av homeassistant os på raspberry pi 4b. Zigbee2MQTT lar meg aldri oppdatere enheter gjennom OTA selv om den varsler om at ny firmware finnes. (dette gjelder både batteridrevne og ikke batteridrevne enheter, har forsøkt å "vekke" enhetene rett før oppdatering) Etter forsøk på oppdatering står den kun på 0% i noen minutter før jeg får melding om "timeout". Noen som vet hva som kan være feil? Jeg klarer imidlertid å oppdatere enkelte av enhetene gjennom ZHA uten problemer. Forsøker oppdatere en lysbryter.

Skrevet

Svarer meg selv i tilfelle noen andre skulle være i samme situasjon. Har kjørt både ZHA og Z2M samtidig med samme koordinator. Var ikke klar over at dette ikke var lurt. Jeg har kvittet meg helt med ZHA og kjører alle enhetene mine gjennom Z2M. Oppdateringen startet umiddelbart etter dette.

• Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.