Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Spørsmål

Skrevet

I TF016 / TF021 FW1.8/1.92

så er det implementert en bryter i command class 0x25 som gjør at det går an å kontrollere termostaten uavhengig av temperatur-regulatoren. Man kan altså slå på varmekablene og de slår seg ikke av igjen med mindre man benytter denne bryteren. I tillegg fungerer heller ikke temperaturgrensene når dette skjer. I tillegg synes termostaten å reagere på ALL ON-broadcast?

I sum synes dette å være en farlig implementasjon?

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet

... savner On/Off-bryteren på Z-TRM3, den er der på mine Z-TRM2fx. Jeg savner også "Heat" og "Power save" som er veldig hendig i disse strømsparedager.

• 0
Skrevet
On 04/04/2025 at 09:44, Moskus said:

... savner On/Off-bryteren på Z-TRM3, den er der på mine Z-TRM2fx. Jeg savner også "Heat" og "Power save" som er veldig hendig i disse strømsparedager.

Heatit Trm6 har jo heat og eco igjen 😄 

• Like 1
  • 0
Skrevet

Hei Thermofloor,

jeg tenker at det ville vært fint å få avklaring på mine spørsmål/påstander:

1) Når "bryter" i Z-wave command class 0x25 benyttes til å skru på reléet, responderer enheten da på maksgrensene for gulvtemperatur?

2) Når "bryter" i Z-wave command class 0x25 benyttes til å skru på reléet, så må relé slås av på tilsvarende måte ved bruk av denne "bryteren"?

3) Vil reléet kunne slås på som følge av en ALL ON broadcast eller lignende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.