Merko Skrevet 26. februar 2017 Skrevet 26. februar 2017 Et øyeblikk siden, Erling skrev: Har også fått sansen, kan LED-stripene klippes av? Jepp. 1 Siter
MrTiger Skrevet 26. februar 2017 Skrevet 26. februar 2017 On 16.2.2017 at 21:30, Erling said: http://www.elkjop.no/product/data/ipad-og-nettbrett/LEZA0H0042SE/lenovo-yoga-tab-3-10-nettbrett-wifi-16-gb-sort Genialt stativ integrert. Den så veldig kjekk ut, kanskje jeg skulle prøve en også. Siter
Erling Skrevet 26. februar 2017 Skrevet 26. februar 2017 Det synes jeg høres fornuftig ut. Vurderer faktisk en til, men da kraftigere skyts som ipad-erstatter. Siter
Go4IT Skrevet 26. februar 2017 Skrevet 26. februar 2017 2 timer siden, Erling skrev: kan LED-stripene klippes av? Det kan de - men ikke helt fritt - stedene hvor du kan kutte er tydelig merket 1 Siter
Tverfyll Skrevet 27. februar 2017 Skrevet 27. februar 2017 (endret) La nettopp inn bestilling på en Fibaro Dimmer og en Veggkontroller. Tanken er å styre taklyset i stuen. Vil også forsøke å styre noen plugin-moduler for smålampene fra samme kontrolleren. Denne skal så vidt jeg klarer å se styre 4 forskjellige kanaler. Endret 27. februar 2017 av Tverfyll Siter
Evelen Skrevet 27. februar 2017 Skrevet 27. februar 2017 Fikk mine 8 stk 8 stk Civilight pærer i dag etter anbefaling her Veldig fornøyd med hvor sterkt, men samtidig varmt lyset var. Siter
tonheim Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 Den 25.9.2016 klokken 20.27, Moskus skrev: Ikke akkurat i dag, men jeg har kjøpt en ny router. En ny Router. Med stor R. Det er Routeren for Menn. Med stor M! OK, sersiøst. Det er en MikroTik hAP ac, og la oss si at det gir en helt annen følelse enn alle routere jeg har vært borti (og det er faktisk en del etter hvert) beregnet på forbrukere. Ikke var den dyr heller. Kjøpt av/hos @Lazarus. I motsetning til min gamle Asus RT-66U har du tilgang til alle innstillinger rett ut av boksen, du må ikke bruke en annen firmware (f.eks. Merlin) for å kunne sette DHCP-options og slike ting. Det medfører også at oppsettet blir mer avansert enn forbruker-rettede jeg er vandt til, men du verden så hendig. Det skumle er at nå oppdager jeg hvor stort kunnskapshullet om nettverk egentlig er. Jeg har alltid tenkt at jeg har kontroll på det viktigste, men jeg har så vidt vært borti overflaten. 10/10 would buy again. Hvordan er den trådlsøe dekkningen på denne? Holder det med en slik for hele huset eller må du sette opp flere AP'er? Eksterne antenner? Har i dag en https://www.asus.com/no/Networking/RTAC87U/ Den fungerer fint i forhold til dekkning av huset, men ikke veldig konevennlig å ha på veggen i stua... mvh tonheim Siter
Moskus Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 1 time siden, tonheim skrev: Hvordan er den trådlsøe dekkningen på denne? Bedre enn noen annen router jeg har hatt i hus (og det sier litt men ikke allverden), og banker min gamle AC-66u ned i støvlene. Ingen eksterne antenner. Siter
tjwesterby Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 Hmm, hva koster noe sånt som den der? Har fiber inn i dag, og min Huawei router er alt annet enn stabil og rask (pluss at dekningen over 3 etasjer i ett rekkehus er heller laber) Siter
Lazarus Skrevet 28. februar 2017 Skrevet 28. februar 2017 23 minutter siden, tjwesterby skrev: Hmm, hva koster noe sånt som den der? Har fiber inn i dag, og min Huawei router er alt annet enn stabil og rask (pluss at dekningen over 3 etasjer i ett rekkehus er heller laber) Ca 1200,- ? Selges på proshop.no hvis jeg ikke husker feil. Kjøp hAP AC modellen. Den er jeg veldig fornøyd med. Jeg har vel solgt et titalls slike i de siste månedene. Siter
backspace Skrevet 2. mars 2017 Skrevet 2. mars 2017 Planlegger en trådløs bro på et par hundre meter så fikk 2 x Ubiquiti LiteBeam ac i dag med DHL. 1 Siter
Christoffer Skrevet 3. mars 2017 Skrevet 3. mars 2017 3 stk Ubiquiti AP Ac Lite 1 stk Ubiquiti security gateway 3p 3 stk Linksys LGS 308 To av ubiquitiene skal i hver sin etasje i huset. Den siste skal i garasjen. Siter
Gjelsvik Skrevet 4. mars 2017 Skrevet 4. mars 2017 On 2.3.2017 at 21:43, backspace said: Planlegger en trådløs bro på et par hundre meter så fikk 2 x Ubiquiti LiteBeam ac i dag med DHL. Oppdater oss med resultat! har selv en 300m p2p link med mikrotik og får et par hundre mbit gjennom den. Siter
backspace Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 19 hours ago, Gjelsvik said: Oppdater oss med resultat! har selv en 300m p2p link med mikrotik og får et par hundre mbit gjennom den. Will do? Skal monteres til helgen som kommer så får en se om en får det de lover med 450 Mbit på 5Mhz bånd. Siter
Lazarus Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 21 timer siden, Gjelsvik skrev: har selv en 300m p2p link med mikrotik og får et par hundre mbit gjennom den. Hvilken modell? Siter
Gjelsvik Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 22 minutes ago, Lazarus said: Hvilken modell? RB411GL 5hnd 1 Siter
Hr Kotelett Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 Ble innkjøp på elektroimportørens 15% idag, de kommer ned i fornuftige priser på fibaro da hvertfall Og så hadde de Popp sin utendørskontakt, Siter
backspace Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Ladning med Hikvision kamera fra kina i dag. Alt i trådløst. 2 Siter
Christian Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 21 minutter siden, backspace skrev: Ladning med Hikvision kamera fra kina i dag. Alt i trådløst. Hva betalte du for dem ? Og fra hvor i Kina ? Siter
backspace Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Kjøper mest fra Aliexpress og noen ganger fra ebay (som sender fraktfritt fra kina). Det varierer ofte hvem jeg bestiller fra, kjøper ofte fra de som har "tilbud" så kjøper ofte fra forskjellige selv om kjøper samme vare flere ganger. F.eks. Dome kamera USD 116 fra Aliexpress. Betalte ellers for bullet kamera USD109 og Cube USD 109 Siter
ZoRaC Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Har bestilt: 2 stk NodeMCU 10 stk IR-mottakere Litt kabler Breadboard 2 stk DHT22 temp-/fuktmåler Og vurderer å bestille en printet NodeMCU box Noe av dette skal brukes til å løse det evige problemet med at man ikke kan trigge HS3 fra fjernkontroll (mer spesifikt, Logitech Harmony i mitt tilfelle)! Siter
Merko Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 det skallet fra thingiverse kan jeg sikkert printe. Siter
Hr Kotelett Skrevet 7. mars 2017 Skrevet 7. mars 2017 Når en reiser til Sotra for å kjøpe Z-uno på kjell.com, men finner ut at den ikke inngår i 90% på lager sortimentet da skulle jeg heller reist til Bergen sentrum og tronika, men når madammen hadde reservert fat på Kitch'n og leafen er slapp i strikken så ble det bare Fibaro Flood sensor på meg. Skal bruke den til akvariet, så får vi hvertfall beskjed om at nå ligger det 300 liter vann på gulvet, og ikke finner det ut når vi først kommer hjem... Godt det lå et uno starter kit på meg på posten så får jeg øvd meg litt på den før jeg får handlet Z-uno igjen ^^ Så obs obs, sjekk lagerstatus på Kjell.com før en stikker i butikken om en skal ha noe spesielt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.