Merko Skrevet 3. juni 2017 Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, Moskus skrev: Jeg har en bedrift som backer, så det er ikke så aktuelt for meg. Men ellers: https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136 Om du leser kommentarene så ser du at hele artikkelen er bare tull Siter
Moskus Skrevet 3. juni 2017 Skrevet 3. juni 2017 Flyttet-telefon-diskusjonen til off-topic tråden -> https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/300-off-topic-tråden/?page=12#comment-18693 Siter
Merko Skrevet 13. juni 2017 Skrevet 13. juni 2017 Kjøpte ingenting idag, men fikk dette i posten idag. På papiret skal det være et HD IP kamera med pan\tilt. så får vi jo se. kostet 110kr eller noe så har ikke veldig troa på det Siter
Moskus Skrevet 14. juni 2017 Skrevet 14. juni 2017 Kjøpte 3 Squeezebox Duet'er brukt på Facebook "AV-forum" for 500 kr. 1 Siter
Shetani Skrevet 14. juni 2017 Skrevet 14. juni 2017 Kjøpte 2 nye Philips Hue pærer til leiligheten på Power, var egentlig ute etter Osram Lightify men de var jo dobbelt så dyre. Siter
Christian Skrevet 15. juni 2017 Skrevet 15. juni 2017 Nå er det kjøpt inn noe Arduino utstyr, Fibaro switcher, Nexa bevegelsessensorer, og ikke minst HS lisens med RFXCom. Siter
Venin Skrevet 15. juni 2017 Skrevet 15. juni 2017 (endret) 1 time siden, Moskus skrev: GPD Pocket 7 ankom: Stilig. Kom med litt feedback når du har prøvd den litt 'a. Grubler litt på Lenovo sin Miix 320, men spørs om den er rask nok. Endret 15. juni 2017 av Venin Siter
Moskus Skrevet 15. juni 2017 Skrevet 15. juni 2017 4 timer siden, Venin skrev: Stilig. Kom med litt feedback når du har prøvd den litt 'a. Grubler litt på Lenovo sin Miix 320, men spørs om den er rask nok. Klart! Jeg skal gi deg det aller første inntrykkene: Den er liten. Den går ned i baklomma og indrelommer uten problemer. Tykkere enn Surface'n (Pro 3) men likevel liten. Den er sterkt nok til de fleste Office-oppgaver. Epost, Word og Excel går som en drøm, til og med forholdsvis store regneark. Godt reddet av 8 GB RAM. Tastaturet er lite, ikke overraskende. Tastene har en litt anderledes posisjon enn på et vanlig tastatur, noe som gjør at det må øves litt før man skriver fort. Man skriver uansett vesentlig fortere enn med touch-tastatur, men ikke så fort som på et vanlig tastatur. Foreløpig er jeg positivt overrasket. Siter
ZoRaC Skrevet 18. juni 2017 Skrevet 18. juni 2017 Kamera: https://www.aliexpress.com/item/DS-2CD3132F-IWS-3MP-IP-POE-Outdoor-dome-camera-wifi-wi-fi-wireless-cam-replace-DS/32513329687.html PoE-switch med VLAN-støtte: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/nettverk-og-internett/switch/netgear-prosafe-gs108t-200ges-switchhub/p-246359/ 20m CAT6-kable for utendørsbruk: https://www.123elektronikk.no/nettverkskabel-utp-cat6-utendoers/nettverkskabel-utp-cat6-utendoers-20m.asp Så da er det bare å få satt opp en server med ZoneMinder og konfigurere opp nettverket for et nytt VLAN! Siter
Moskus Skrevet 18. juni 2017 Skrevet 18. juni 2017 2 timer siden, ZoRaC skrev: å få satt opp en server med ZoneMinder Nngggææ! Lykke til med det... ? (Joda, ZoneMinder fungerer utmerket, men det finnes mange uendelig bedre, eller i det minste enklere alternativer...) Siter
ZoRaC Skrevet 18. juni 2017 Skrevet 18. juni 2017 1 minutt siden, Moskus skrev: Nngggææ! Lykke til med det... (Joda, ZoneMinder fungerer utmerket, men det finnes mange uendelig bedre, eller i det minste enklere alternativer...) Tja, serveren er allerede oppe og kjører. Tok en times tid, inkl installasjon av Ubuntu. Hvilke andre alternativer vil du anbefale (som kan kjøre på Linux)? Siter
Moskus Skrevet 18. juni 2017 Skrevet 18. juni 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: Tja, serveren er allerede oppe og kjører. Tok en times tid, inkl installasjon av Ubuntu. Å sette opp serveren er jo det enkle. Legg så til et kamera. Jeg fikk det til med et utvalg av kameraer, men ZoneMinder, som skal være så enkelt å ha med å gjøre for alle typer kameraer, ville ikke ta inn alle kameraer. Regner med at det er meg som er problemet, men jeg fikk det likevel ikke til... 1 time siden, ZoRaC skrev: (som kan kjøre på Linux)? ... Siter
Shetani Skrevet 26. juni 2017 Skrevet 26. juni 2017 Ble litt mer Philips Hue på Power da de hadde feilpriset på hylla, når de scannet den inn i kassa kom egentlig riktig pris men så klagde jeg og fikk lightstrip plus til 219.- Siter
Stianoh Skrevet 26. juni 2017 Skrevet 26. juni 2017 Så greit, @Shetani. Men sikker på det ikke var extension som egentlig var prisen på hylla du så? https://www.prisjakt.no/product.php?p=3393561 Siter
Shetani Skrevet 26. juni 2017 Skrevet 26. juni 2017 De hadde nok satt prisen på hylla til extension ja, men det var ikke extension som sto der Så jeg tok en sjangs på at de ikke hadde peiling og "vant" Siter
xibriz Skrevet 27. juni 2017 Skrevet 27. juni 2017 Fikk tre pakker fra e-bay i går, og har faktisk ikke åpnet de enda ? Tastatur og mus er byttet ut med hammer og sag i sommerhalvåret 1 Siter
Einar Skrevet 27. juni 2017 Skrevet 27. juni 2017 Den 18.06.2017 klokken 15.34, Moskus skrev: .... ZoneMinder, som skal være så enkelt å ha med å gjøre for alle typer kameraer, ville ikke ta inn alle kameraer. Regner med at det er meg som er problemet, men jeg fikk det likevel ikke til... Det er med Zoneminder som med HS. Uten et forum driver du grunnforskning for å få det til å virke! Veiledningen er skrevet etter 15:00 på en Fredag! Du har kanskje ikke funnet de forløsende foruminleggene? Jeg fikk den opp og gå rimelig greit. Eneste jeg aldri fikk helt i vater var at når skyggene beveget seg fordi trærne gjorde det, da ble det alarm. Justere følsomhet .... så måtte du oppføre deg som en fotballsupporter foran kamera for å trigge det. Siter
Moskus Skrevet 27. juni 2017 Skrevet 27. juni 2017 1 time siden, Einar skrev: Det er med Zoneminder som med HS. Uten et forum driver du grunnforskning for å få det til å virke! Veiledningen er skrevet etter 15:00 på en Fredag! Du har kanskje ikke funnet de forløsende foruminleggene? Jeg fikk den opp og gå rimelig greit. Eneste jeg aldri fikk helt i vater var at når skyggene beveget seg fordi trærne gjorde det, da ble det alarm. Justere følsomhet .... så måtte du oppføre deg som en fotballsupporter foran kamera for å trigge det. Joda, jeg ser den. Det gjelder jo for all del det meste tilknyttet HA som er mer avansert enn "skru på bryter X når klokken er Y". Jeg løste imidlertid problemet med å unngå det... Siter
Norseman Skrevet 27. juni 2017 Skrevet 27. juni 2017 10 hours ago, xibriz said: Tastatur og mus er byttet ut med hammer og sag i sommerhalvåret Du er ikke alene! Siter
Shetani Skrevet 30. juni 2017 Skrevet 30. juni 2017 Da fikk jeg en ide om en kul lysbryter til gaming/gutterommet til guttungen 6 Siter
ZoRaC Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 Ble visst ganske billig også - kinamannen hadde verdisett den til 20$ på tolldeklarasjonen. Siter
Moskus Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 Har glemt å si det, men dagen etter(!!!) NRK-besøket tok touch-skjermen på kjøkkenet kvelden. Det var en fredag og vi måtte klare oss uten touch helt frem til onsdag! Var glade da den nye kom. Godt fornøyd med Lenovo ThinkVision T2364. Det er en bedre skjerm enn den gamle Acer'en og har mye bedre touch-egenskaper. Eneste jeg savner er at Acer'en hadde innebygde høyttalere... 3 Siter
Snowman Skrevet 13. juli 2017 Skrevet 13. juli 2017 Ble en Google home i USA. Hjem og integrere i smartthings Siter
Snowman Skrevet 13. juli 2017 Skrevet 13. juli 2017 Kjøpt 2 stk Amazon echo show. Den ene skal jeg selge når jeg kommer hjem. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.