Erling Skrevet 3. august 2017 Skrevet 3. august 2017 Den 11.7.2017 klokken 15.49, Moskus skrev: Takk for inspirasjonen, vurderer noe lignende men vil ha en pc integrert. "Konseptet" med forbruk i går + hittil i dag frister. Må finne den delen i Homeseer-skolen. Siter
Moskus Skrevet 3. august 2017 Skrevet 3. august 2017 33 minutter siden, Erling skrev: Takk for inspirasjonen, vurderer noe lignende men vil ha en pc integrert. Legg til en enkel klient fungerer også, en PinnePC i f.eks. ComputeStick-format. 35 minutter siden, Erling skrev: "Konseptet" med forbruk i går + hittil i dag frister. Må finne den delen i Homeseer-skolen. Tror ikke du finner den delen i HS-skolen, det er et enkelt script (et av mine aller første) som kun overfører tekst og verdi fra en device til en annen rett før midnatt... 1 Siter
Lazarus Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Da var ny robotstøvsuger bestilt: https://www.tek.no/artikler/test-xiaomi-mi-robot-vacuum/368848 Fra her: http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html Benyttet rabattkoden: XIAOMIVAC Spennende å se om jeg får den til å virke sammen med OpenHAB. Siter
Moskus Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Gator 2 - til ungene når de skal ut på tur. Tilbud på XXL til 799,- Siter
GeneralVirus Skrevet 7. august 2017 Forfatter Skrevet 7. august 2017 1 hour ago, Moskus said: Gator 2 - til ungene når de skal ut på tur. Tilbud på XXL til 799,- Så ikke dum ut de der. Har du en plan til hvordan få posisjon inn i HS? Siter
Moskus Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 12 minutter siden, GeneralVirus skrev: Så ikke dum ut de der. Har du en plan til hvordan få posisjon inn i HS? Ingen plan enda, tror ikke det er helt enkelt. Men må jo forsøke. Siter
GeneralVirus Skrevet 13. august 2017 Forfatter Skrevet 13. august 2017 (endret) On 7.8.2017 at 18:54, Moskus said: Gator 2 - til ungene når de skal ut på tur. Tilbud på XXL til 799,- Har du fått de? Erfaringer? Hva er dataforbruket på de? Har ei lita ei som stakk av idag, så tenker det muligens er på tide med en slik en. Sier den ifra hvis klokka tas av? Endret 13. august 2017 av GeneralVirus Siter
Moskus Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 17 timer siden, GeneralVirus skrev: Har du fått de? Erfaringer? Hva er dataforbruket på de? Har ei lita ei som stakk av idag, så tenker det muligens er på tide med en slik en. Sier den ifra hvis klokka tas av? Jeg har fått dem, men SIM-kortene blir ikke aktivert før onsdag. Jeg er ganske sikker på at den ikke sier i fra når klokken tas av. Siter
Fermate Skrevet 25. august 2017 Skrevet 25. august 2017 Kjøpte 2 slike i dag... https://www.tronika.no/no/zwave-kontrollere/1014-veggkontroller-zw130.html Prinsippet med magnetfeste minner meg om Ikea bryterne... 1 Siter
Tor Aage Skrevet 25. august 2017 Skrevet 25. august 2017 En stor haug med pærer av ymse slag og fjernkontroller. Men den følelsen når man brøyter seg vei gjennom fredagsrushet på Ikea, sleper med seg en stor pose hjem - for så å innse at man har glemt å telle med en av taklampene i gangen......... 1 1 Siter
Erling Skrevet 25. august 2017 Skrevet 25. august 2017 8 timer siden, Fermate skrev: Kjøpte 2 slike i dag... https://www.tronika.no/no/zwave-kontrollere/1014-veggkontroller-zw130.html Prinsippet med magnetfeste minner meg om Ikea bryterne... Kult, får du disse til å fungere mot eventer eller er det scener (som jeg ikke skjønner) som gjelder? Siter
Fermate Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 På 26.08.2017 den 0.31, Erling skrev: Kult, får du disse til å fungere mot eventer eller er det scener (som jeg ikke skjønner) som gjelder? Skal si ifra når jeg har fått testet, men OBS jeg bruker ALDRI scener i z-wave. Alle bryterne mine går via HS og det er den som bestemmer hva som skal skje. Så det må bli eventer ja. PC jeg skylder deg fremdeles 1000 Kr for det ene kamera. Penger kommer straks. 1 Siter
Fermate Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 På 13.07.2017 den 3.55, Snowman skrev: Kjøpt 2 stk Amazon echo show. Den ene skal jeg selge når jeg kommer hjem. Bra tips. Bestilte 2 jeg også når jeg leste dette 1 Siter
Fermate Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 På 14.06.2017 den 8.28, Moskus skrev: Kjøpte 3 Squeezebox Duet'er brukt på Facebook "AV-forum" for 500 kr. Helt off topic (som jeg er så glad i ) : Får du Spotify på Squeezebox igjen nå? (Er den nye plugin'en til LMS klar?) Siter
Erling Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 16 minutter siden, Fermate skrev: Skal si ifra når jeg har fått testet, men OBS jeg bruker ALDRI scener i z-wave. Glimrende, det er sikkert flere enn meg som ser frem til det. + Jeg kjøpte 12" Ipad Pro i dag, dvs. jeg fikk den nå. Power hadde 20% mastercard-rabatt i juni, Elkjøp "fucka opp" med å gi 1000,- i rabatt på alle Ipad samtidig. Med prisgarantien ble den billig. Greit med ny fjernkontroll til HS3 for oss nærsynte... 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 1 hour ago, Fermate said: Helt off topic (som jeg er så glad i ) : Får du Spotify på Squeezebox igjen nå? (Er den nye plugin'en til LMS klar?) Leste at den var klar et sted, ja. Siter
Moskus Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 5 timer siden, Fermate skrev: Får du Spotify på Squeezebox igjen nå? (Er den nye plugin'en til LMS klar?) Jepp! Let etter plugin'en "Spotty" blant 3rd party plugins, avinstaller alle andre Spotify plugin'er først. Fungerer utmerket. Siter
tjwesterby Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 For å fortsette digresjonen, hva kan man gjøre med en squeezebox duet automatiseringsmessig? De virker litt populære her inne? Siter
Moskus Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 27 minutter siden, tjwesterby skrev: For å fortsette digresjonen, hva kan man gjøre med en squeezebox duet automatiseringsmessig? ... spille musikk (fra lokale kilder og spotify, etc) og radio når det passer deg? Siter
Norseman Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 12 minutes ago, Moskus said: ... spille musikk (fra lokale kilder og spotify, etc) og radio når det passer deg? Dvs det samme som Sonos, bare at Sonos gjør det bedre ? Siter
tjwesterby Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 1 time siden, Moskus skrev: ... spille musikk (fra lokale kilder og spotify, etc) og radio når det passer deg? Den ser jeg, men kan den styres via ip etc? Har sonos som jo fungerer som en drøm, men er dyrt å fylle huset med de... Siter
iceball Skrevet 29. august 2017 Skrevet 29. august 2017 Den ser jeg, men kan den styres via ip etc? Har sonos som jo fungerer som en drøm, men er dyrt å fylle huset med de... Det er poenget.[emoji108][emoji848] Squeezeboxene har også skjerm som også kan vise nyttig / unyttig informasjon. Også kan man bruke chromecast som emuleres [emoji846] Siter
Moskus Skrevet 30. august 2017 Skrevet 30. august 2017 10 timer siden, Norseman skrev: Dvs det samme som Sonos, bare at Sonos gjør det bedre Meh. Squeezebox Duet har en glimrende kvalitet som ikke står tilbake for Sonos Connect. 9 timer siden, tjwesterby skrev: Den ser jeg, men kan den styres via ip etc? Har sonos som jo fungerer som en drøm, men er dyrt å fylle huset med de... Systemene gjør stort sett det samme. De kan synkroniseres for avspilling over hele huset. Streamer musikk og styres selvfølgelig over IP. 9 timer siden, iceball skrev: Også kan man bruke chromecast som emuleres Que? Siter
iceball Skrevet 30. august 2017 Skrevet 30. august 2017 52 minutter siden, Moskus skrev: Meh. Squeezebox Duet har en glimrende kvalitet som ikke står tilbake for Sonos Connect. Systemene gjør stort sett det samme. De kan synkroniseres for avspilling over hele huset. Streamer musikk og styres selvfølgelig over IP. Que? CastBridge https://github.com/philippe44/LMS-to-Cast http://forums.slimdevices.com/showthread.php?104614-Announce-CastBridge-integrate-Chromecast-players-with-LMS-(squeeze2cast)&p=835640&viewfull=1#post835640 Og man kan fint bruke en Duet Controller til å kontrollere en emulert Chromecast audio for eksempel. 1 Siter
Moskus Skrevet 30. august 2017 Skrevet 30. august 2017 Festlig! Synkroniserer de med andre Duets/Radio? (PC-versjonen er ikke helt i takt...) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.