Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref. første post på slimdevices (den er gammel dog): "There is no gapless (I don't think Cast supports it) nor smart transition. Don't try synchronization with other players, it will not work and have unpredictable results. Synchronized start is possible, but don't try to keep synchronization during playback. I hope that when Google release its synchronization mechanism, I'll be able to use it". 

Jeg har ikke testet om det går med nyeste versjon, kan se om jeg kan sjekke det. Finnes også en emulator for AirPlay enheter for de som skulle sitte på det.

• Like 1
Skrevet
16 timer siden, tjwesterby skrev:

For å fortsette digresjonen, hva kan man gjøre med en squeezebox duet automatiseringsmessig? De virker litt populære her inne?

For meg handler det om at Alexa ikke kan komme med talemeldinger fra HS.

Den dagen hun kan det tar hun over helt.

I dag er det en DOT og en Sueezebox touch i (nesten) alle rom, som står på mixer mot samme aktive høyttalere.

Skrevet
1 time siden, Fermate skrev:

For meg handler det om at Alexa ikke kan komme med talemeldinger fra HS.

Den dagen hun kan det tar hun over helt.

I dag er det en DOT og en Sueezebox touch i (nesten) alle rom, som står på mixer mot samme aktive høyttalere.

Ventet på det samme selv men endte opp med å hive sonos i alle rom til slutt. Nå gjenstår bare spotify skill til sonos så er jeg happy :)

Skrevet

Ikke kjøpt i dag, men støttet for snart 1 år siden på Indiegogo. Blir spennende å teste, ikke noe å utsette på utseende (bortsett fra behov for strømkabel).bbfa3355325cab13ddfc3889bca3c933.jpg

384ff85dc0630f7c8d8eced8b5a41568.jpg

Edit: den har oppladbart batteri med opptil 6 mnd drift [emoji847]

• Like 6
Skrevet
39 minutter siden, Einar skrev:

Philips Hue Dimmer Kit.

Pæra får jeg inn i HS3, men ikke bryteren.

Jeg fant denne: https://forums.homeseer.com/showpost.php?p=1271524&postcount=10

Men jeg får ikke menyvalg for Dimmer Switches.

JoviHue.gif

Kjører du siste versjon? Ett tips er å slå av plugin, slette root device(broen) og starte igjen. Dette har jeg gjort mye pga bug med motion sensorer. Ellers svarer utvikleren fort på problemer på forumet:)

• Like 1
Skrevet

Og handlemanien fortsetter. I dag er server kjøpt inn:

HP DL380 Gen6

Xeon X5550
72GB RAM
2x 146GB 15K 2.5" SAS
2x 300GB 10K 2.5" SAS

MSA60

Med 11x 1TB 7.2K 3.5" SATA Disker

• Like 1
Skrevet

Bestilte 7 Popp termostater. Håper at dette gjør våre radiatorer litt mer fornuftige. I de 5 årene vi har bodd i huset så har vi bare hatt muligheten til av eller på. Ser frem til å kunne ha noe på uten at det blir badstue.

Skrevet
On 2.9.2017 at 15:27, Christian said:

Har forresten bestilt en slik ogsåIMG_0440.JPG

Denne skal brukes til varmepumpa så da er det bare å få den inn på homeseer

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan putter du den inn i HS?

Skrevet
2 minutes ago, Christian said:

Det gjenstår å se

Sent from my iPhone using Tapatalk

hehe :) si i fra når du har fått det til da :) kunne virkelig tenkt meg å få til dette hos meg også.

• 2 uker senere...
Skrevet
On 9/19/2017 at 21:56, Moskus said:

Men skulle du sett hva Ikea Forus hadde! :D

Ooo.. farger. Ser den ikke i nettbutikken enda. Hva ble prisen?

Skrevet
3 timer siden, Kensko skrev:

Ooo.. farger. Ser den ikke i nettbutikken enda. Hva ble prisen?

Nei, den finnes ikke i nettbutikken. 295,- for pære + fjernkontroll. Pakker med kun pære lar nok vente på seg litt til.

3 timer siden, Arne Johnny skrev:

Fikk Danalock V3 i posten i dag. Det var enkelt å montere gitt. Og funker bra.

Hvis du låser opp døren fra utsiden med nøkkel.... vet Danalock at døra er opplåst?

Skrevet
46 minutes ago, Moskus said:

Hvis du låser opp døren fra utsiden med nøkkel.... vet Danalock at døra er opplåst?

Jeg har bestilt Danalock og trenger svar på dette før den blir sendt :P 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.