backspace Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Mente jeg leste det skulle være strømmåling for denne, men må ha drømt det for finner ikke noe info på det nå nei ? ...fant en som har åpnet opp en slik plug og bruker den som en modul i en veggboks! ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kensko Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) Handlet inn fra Proshop.no. Inspirert av @backspace post om Hikvision. Mine første IP kameraer. Gjenstår å finne en bra løsning på ringeklokke/inngangsparti. Hadde Nest Doorbell hatt RTSP eller noe man kunne bruke. Endret 23. september 2018 av Kensko Husket feil, var backspace og ikke ZoRaC, som jeg hentet inspirasjon fra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10an Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Handlet inn fra Proshop.no. Inspirert av [mention=343]backspace[/mention] post om Hikvision. Mine første IP kameraer. Gjenstår å finne en bra løsning på ringeklokke/inngangsparti. Hadde Nest Doorbell hatt RTSP eller noe man kunne bruke. Har 2 av de kameraene der i sving selv. Gode produkter som gir valuta for pengene [emoji106] Ventet på en annen type Hikvision kamera som skal overvåke varmepumpe og robotgressklipper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 5 slike bestilt i dag, fristelsen ble for stor https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/z-wave/fjernstrombryter/telldus-z-wave-fjernstrombryter-med-energimaler-p51018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Vart to på meg også! Er kvaliteten ok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Fikk 5 meters Philips Hue Outdoor i dag, det ser bra ut. Lenge til julepynten skal ut, men det er må nok prøves. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LEHoisveen Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Hentet hos elektroimportøren:5 stk - Fibaro dimmer 21 stk - Fibaro motion detectorPlukket med fra Ikea:1 stk - Trådfri lyspære (for testing)1 stk - trådfri remote (for testing)Venter på pakke fra tronika:1 stk - Uzb1 3 stk - Radiator Termostat - Spirit 1 stk - Termostat - Z-TRM2Gleder meg til alt kommer inn døra. Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 På 5.10.2018 den 15.21, Erling skrev: Fikk 5 meters Philips Hue Outdoor i dag, det ser bra ut. Lenge til julepynten skal ut, men det er må nok prøves. Sikler veldig på to slike for å ha under rekkverk på terrasse. Har du noen bilder ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 8 timer siden, MortenB skrev: Sikler veldig på to slike for å ha under rekkverk på terrasse. Har du noen bilder ? Beklager, ikke enda. Naboene kjefta, må vente til jul. Men det var stødige greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
backspace Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Shelly 1 - Rele switch på WIFI, litt lik Sonoff bare mindre for bruk i koblingsboks og andre små steder. Out of the box kan en bruke "App" og skytjeneste. Samtidig bra at de legger til rette for lokal bruk med godt dokumentert REST API og MQTT oppsett så en slipper å bruke skytjeneste. Er en ESP-8266 på insiden med et rele på 16A, så kan flashes med alt mulig, også godt dokumentert hvoran gjøre dette fra leverandør. Pris er 9.90 EURO så grei pris. Har også en Shelly 2 på vei i posten. https://shelly.cloud/shelly1-open-source/ Grei video med hva dette er: https://www.youtube.com/watch?v=J20hxfUTP9I 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 På 12.10.2018 den 7.11, MortenB skrev: Sikler veldig på to slike for å ha under rekkverk på terrasse. Har du noen bilder ? Ca. 2 cm. bred lysstripe, positivt overrasket over «lyset» vs. de innendørs lysstripene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Enda en stund til dørene blir montert, men jeg er klar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 ... og en Doorbird: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bio Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 ... og en Doorbird:Har en slik selv på POE, og med plugin til Homeseer. Veldig fornøyd [emoji106] 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Fikk 4 stk BME280-sensorer fra aliexpress i dag. Måler fukt, temp og trykk, og ventilasjonsaggregatet er en het kandidat til å bli oppgradert fra bare fukt og temp i hvert kammer til å også ha trykk i hvert kammer (4 stk). Om de blir installert avhenger av om jeg har lyst å bytte ut de Sensirion SHT31-D som jeg lurer på om er bedre på fuktmålinger enn BME280. I tillegg har jeg to stk BME680 på vei i posten, i tillegg til fukt,temp og trykk måler den sensoren også luftkvalitet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Tibber, etter 6 mnd. off-line blir det gøy å leke litt igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomB Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 (endret) Så blir det en oppgradering av nettverket og brannmuren. Jeg har hatt Gbit hele veien i dag også, samt EdgeRouter POE, men nå er det et step opp Utfordringen jeg har nå er at Lyse nekter å bytte ut den fordømte HET-3012 boksen med en skikkelig fiber-terminering som jeg kan putte rett i SFP-modulen på USG. Endret 10. januar 2019 av TomB 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Jeg har bestilt min første smarte... ... wait for it ... ...KAFFEKOPP! ??☕ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 18 minutter siden, ZoRaC skrev: Jeg har bestilt min første smarte... ...KAFFEKOPP! ??☕ Jeeezez! Jeg fikk lyst på en! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 4 minutter siden, Moskus skrev: Jeeezez! Jeg fikk lyst på en! Jeg "snublet over dem" her, av alle ting: Kjøpte på Apple.no. Samme pris, men inkl frakt og norske rettigheter! Men, o'store Internett sier at det egentlig er denne man bør kjøpe i stedet, men den er ikke "smart" da... https://www.coolstuff.no/Glowstone-smartkrus/16003 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 ... og 600 kr dyrere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 7 timer siden, ZoRaC skrev: Jeg har bestilt min første smarte... ... wait for it ... ...KAFFEKOPP! ??☕ WHAAAT? Det skal ikke være mulig, men jeg er ingeniørstudent og hadde forrige semester en prosjektoppgave hvor vi skulle utvikle et produkt med forretningsplan osv. Og DETTE er det produktet, på en prikk. Appen har til og med nøyaktig de samme funksjonene. Eneste forskjell er at vår kopp kunne brukes som power bank til lading av mobil også. Jeg stusset litt over at ideen ikke var tatt når vi kom den. Men det var den. Glad det bare var et prosjekt da... Er vel litt sånn det er å utvikle faktiske produkter tenker jeg. Måtte bare dele min forbløffelse over hvor sprø tilfeldigheter kan være noen ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasLie Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Roborock v2. Du verden og mye mer stillegående den er en neato botvac D3. Nå blir det både støvfritt og rent 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Tibber Pulse, Danalock v3 og en Fibaro Wallplug. Må jo bruke Tibber-vervepengene på noe også. Fikk nesten brukt opp alt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TekTek Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Fikk fatt i en Google Home Hub.. Kjekk liten sak. Veldig bra LCD skjerm på denne. Vær imidlertid oppmerksom på at den for øyeblikket ikke støtter Norsk språk. Ved oppkobling i et system med flere Google Home/Mini slutter alle å forstå norsk, kun engelsk inntil videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.