ZoRaC Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 8 minutter siden, Einar skrev: Ankommet. Feilinvestering! Jeg får den inn i deCONZ men homeseer vil ikke se den. Og i deCONZ ståre den med 0 på flere viktige parametere. Ikke kjøp denne for bruk med deCONZ/Homeseer! Funker helt fint hos meg. Hvilken versjon av deCONZ, firmware og JowiHue? 1 Siter
Einar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 deCONZ 2.05.64 firmware 0x26330500 JowiHue 2.1.06 Men det kan være noe rart der ja. I dag tryna JowiHue og jeg fikk den bare i gang igjen etter å reboote HomeSeer 3 ganger. I dag ankom Aqara switchene. Jeg prøvde en, og den virker. Men den viser bare siste status. Så for å lage en event må jeg trykke en eller flere ganger, men ikke samme flere ganger. For det blir ingen endring. Ikke helt det jeg håpet på, men de kan vel brukes til noe. Tannpirker for referansestørrelse. Siter
NilsOF Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 (endret) sjit å, haugen med dingser som skal plasseres ut vokser.. Håpet er at z-wave vil fungere over gårdsplassen og ut til de andre husene. Enkle ting som z-wave dimmere og switcher. Ganske sikkert ett ilandsproblem Endret 14. november 2019 av NilsOF Siter
Einar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 (endret) Update: Da prøvde jeg å legge inn en annen av vibrasjonssensorene og den virker! Da får jeg prøve en reset på den første og se om den lar seg dytte i gang. .... Og det virket! Da var det nok noe ugg med scanningen av den tidligere. Takk for at du oppmuntret meg til å prøve omatt ZoRaC! Endret 14. november 2019 av Einar 1 Siter
Hillmar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 15 minutes ago, Einar said: I dag ankom Aqara switchene. Jeg prøvde en, og den virker. Men den viser bare siste status. Så for å lage en event må jeg trykke en eller flere ganger, men ikke samme flere ganger. For det blir ingen endring. Ikke helt det jeg håpet på, men de kan vel brukes til noe. Du benytter "had its value set to" og ikke "changes and becomes" som trigger i eventet? Og, usikker på om det har noe å si for trigging av event, men har du har sjekket at nederste valget her ikke er krysset av? 1 Siter
Einar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 Ikke krysset av. Og jeg sliter med å forstå hva den betyr! Siter
Hillmar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 Just now, Einar said: Ikke krysset av. Og jeg sliter med å forstå hva den betyr! Den bare styrer om "Last Change" (kolonne på startsiden i HS) oppdateres også når devicen settet til den samme statusen som den allerede har, eller om "Last Change" KUN skal oppdateres om devicen ENDRER status. Ga det mening? Jeg TROR ikke dette valget har noe å si for om eventer trigges av devicen eller ikke... Men hvilken trigger hadde du satt opp når du prøvde å kjøre et event fra knappen? "had its value set to" eller "changes and becomes"? Siter
Einar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 Jeg har ikke laget noe event for den ennå. Må tenke ut hvor det kan passe at det ikke vil være aktuellt å trykke 1, 2, 3 eller 4 korte trykk der samme er aktuell to ganger etter hverandre. F.eks. 1 trykk for godnatt, 2 for godmorgen. Ellers har postbudet snart slitt ut hengslene på postkassa her. Siter
Hillmar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 Da ville jeg prøvd å lage et event med "had its value set to "1 klikk" " og sett om dette trigger hver gang du trykket ett klikk (uavhengig av om du trykker noe annet innimellom). Så lenge du ikke har testet dette ennå så har jeg tro på at det vil fungere... 1 Siter
JohnMartin Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 43 minutes ago, Einar said: deCONZ 2.05.64 firmware 0x26330500 JowiHue 2.1.06 Ser du har siste firmware, men noe gammel deConz. .69 skal vistnok ha kommet med en del fikser som løser en del problemer. Etter mye tull med .65 og .67, så kjører ihvertfall jeg stabilt på .69 Vet ikke hvordan OS du bruker, men vær obs på at det er kommet en .70 versjon. Så om du automatisk laster ned siste beta, så kan du få denne. Jeg var en av de som fikk problemer med at den gikk i en restart-loop, så jeg venter ihvertfall til .71 kommer. Kjekk info om release: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/releases 1 Siter
Einar Skrevet 14. november 2019 Skrevet 14. november 2019 8 minutter siden, Hillmar skrev: Da ville jeg prøvd å lage et event med "had its value set to "1 klikk" " og sett om dette trigger hver gang du trykket ett klikk (uavhengig av om du trykker noe annet innimellom). Så lenge du ikke har testet dette ennå så har jeg tro på at det vil fungere... Det ser faktisk ut til å funke. Takk. Men ellers må jeg stikke! Skal på Aliexpress og kjøpe flere! 1 Siter
Zulboom Skrevet 16. november 2019 Skrevet 16. november 2019 (endret) Kjøpte ekstra UZB-plugg for å ha liggande worst-case. Endret 16. november 2019 av Zulboom Siter
Sture00 Skrevet 10. desember 2019 Skrevet 10. desember 2019 Vidabox til nettbrettet. Samler mot til å få HSTouch på den ila helgen. 3 1 Siter
Johs. Skrevet 21. desember 2019 Skrevet 21. desember 2019 UZB1. Til reserve. Har over stund hatt problemer med Z-wave nettverket, trodde det var noen noder som kranglet, men det var UZB1 som var problemet. Jeg hadde allerede en i reserve og en rimelig fersk backup, så skifte gikk uproblematisk. Må innrømme at jeg har tenkt at ting uten bevegelige deler og/eller batteri varer evig, den gang ei. Siter
Erling Skrevet 2. april 2020 Skrevet 2. april 2020 Multisensor 6 m/innbyggingskit. Takk @Moskus x 2, fikk brukt opp bonusen hos Tibber. Bra priser hos de. 1 Siter
Erling Skrevet 6. april 2020 Skrevet 6. april 2020 Erna sa ikke noe om at vi ikke kunne «hamstre» annet enn dagligvarer vel. Uansett, dette er ikke min feil. ? 1 1 Siter
Erling Skrevet 13. juli 2020 Skrevet 13. juli 2020 2 stk. utrolig lekre sorte z-wave Heatit-brytere. Klarte å få de til å fungere - på egenhånd. Siter
Erling Skrevet 14. august 2020 Skrevet 14. august 2020 8 E14-lyspærer a 19,-. Var på Power 2 ganger, jeg har altfor mye tydeligvis. Siter
Moskus Skrevet 19. august 2020 Skrevet 19. august 2020 Ikke akkurat hjemmeautomasjon, men hvis du trenger et seriøst godt lydkort, så er Focusrite Scarlett 4i4 på tilbud nå! https://www.prisjakt.no/product.php?p=5155817 Siter
DaJo Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 damn, trenger en god lydkort, kom for sent... Siter
pannelars Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 Ring Video Doorbell 3 på tilbud og anbefales:https://www.prisjakt.no/product.php?p=5320947 Siter
Moskus Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 2 timer siden, DaJo skrev: damn, trenger en god lydkort, kom for sent... Er enda på tilbud. Siter
DaJo Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 1 hour ago, Moskus said: Er enda på tilbud. kun på prisjakt, ikke i butikken (for meg i hvert fall) Siter
slippern Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 Bestilt usb-mbus adapter, fikk åpnet HAN-porten men adapteret jeg hadde fungerte selvfølgelig ikke... Siter
Byelektrikeren Skrevet 22. august 2020 Skrevet 22. august 2020 Køpte en Lenovo Smart Clock til min sønn i dag. Det er ikke alltid like lett å få ungdommen til å stå opp og gå på skolen. Denne var genial, setter på vekking og hvis ikke han har gått ut av huset innen et gitt klokkeslett, har jeg programmert Homeseer til å sende en talebeskjed: til klokken "Go to School, the time is 08:05", "Go to School, the time is 08:10", "Go to School, the time is 08:15", etc. med volum 100% 🙂 2 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.