petersv Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 On 18/12/2020 at 08:17, DaJo said: og et par flere som klager Det er en begrensing innebygget i sensoren, kan det være det du opplever? Den er laget sånn at den ikke detekterer ny bevegelse de første fem minuttene etter en deteksjon. Det kan fikses med litt lodding visstnok, men jeg har aldri hatt noe behov for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaJo Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 On 04/01/2021 at 22:02, petersv said: Det er en begrensing innebygget i sensoren, kan det være det du opplever? Den er laget sånn at den ikke detekterer ny bevegelse de første fem minuttene etter en deteksjon. Det kan fikses med litt lodding visstnok, men jeg har aldri hatt noe behov for det. Kanskje, men tror ikke det. Jeg går hver morgen inn på kontoret, og en av tre ganger den kommer med en gang på, de andre to ganger den kommer med ca. 30s delay. Det skjer helt random, med og uten at den var triggered før. Det som er merkelig var at den fungerte helt fint med xiaomi sin hub og feilene begynte med en gang jeg flytet til deconz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 9 hours ago, DaJo said: Jeg går hver morgen inn på kontoret, og en av tre ganger den kommer med en gang på, de andre to ganger den kommer med ca. 30s delay Kan det være lyset eller automasjonen som er forsinket, vet du at det er deteksjonen fra sensoren? Jeg har som sagt ikke opplevd samme forsinkelse, men har hatt noen Ikea-pærer som iblant er veldig trege. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Bestilt meg en Unifi Dream Machine Pro. Erstatter en Unifi security gateway (legges ut på finn), pluss unify controller og unifi video controller som kjører på hus-ubuntu-server. Utløsende årsak er at OpenHAB 3 skal kjøres på Java 11, mens Unifi-programvaren henger igjen på Java 8, så noe måtte gjøres for å planlegge hopp fra OpenHAB 2.5 til 3. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 PS: Du kan fint ha både java 8 og java 11 på samme Ubuntu. Bare riktig JAVA_HOME/PATH på oppstart av de forskjellig applikasjonene. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Debian (og sikkert de fleste derivater som Ubuntu, Raspian osv.) har ett "alternatives" system: root@bitfrost:~# update-alternatives --config java Det er 2 valg for alternativet java (som tilbyr /usr/bin/java). Valg Sti Prioritet Status ------------------------------------------------------------ * 0 /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java 2114301 auto modus 1 /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java 2114301 manuell modus 2 /usr/lib/jvm/zulu8/jre/bin/java 1805001 manuell modus Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number: root@bitfrost:~# Det setter default. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Det ante meg at det alltid var en løsning, men heldigvis bestilte jeg før jeg sjekket. Dream Machine Pro var for fristende 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 On 11/12/2020 at 13:25, mk1 black limited said: Kjøpte 2 av disse (fra samme sjappe), men det er ingen respons i Deconz når jeg prøver å legge den til. Var det noe triks du gjorde? NB: Jeg har faktisk bare prøvd å legge til den ene, kanskje jeg skulle prøve den andre også. Lovlig sent svar, men jeg kjører Home Assistant og kan der velge mellom DeConz og Phoscon for visning av mine enheter koblet til Conbee. Jeg la til samme sensor som deg i sistnevnte, men den kom ikke opp. Derimot så fant jeg den under et kryptisk navn i DeConz (VNC interface). En restart av Home Assistant så var sensor også inne der. Topp fornøyd. Her fra DeConz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 18 timer siden, NilsOF skrev: Debian (og sikkert de fleste derivater som Ubuntu, Raspian osv.) har ett "alternatives" system: root@bitfrost:~# update-alternatives --config java Det er 2 valg for alternativet java (som tilbyr /usr/bin/java). Valg Sti Prioritet Status ------------------------------------------------------------ * 0 /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java 2114301 auto modus 1 /usr/lib/jvm/zulu11/bin/java 2114301 manuell modus 2 /usr/lib/jvm/zulu8/jre/bin/java 1805001 manuell modus Press <enter> to keep the current choice[*], or type selection number: root@bitfrost:~# Det setter default. Unifi, iallefall for min installasjon har JAVA_HOME deteksjon i INIT filen /usr/lib/unifi/bin/unifi.init: set_java_home () { ...... } Så man trenger ikke å endre default, bare man har java 8 installert så finner unifi selv den riktig. Testet nå med denne funksjonen på en maskine jeg har flere java versjoner og den ga riktig path til java 8 Om feks OpenHAB ikke gjør det kan du sette default til den versjonen den krever $ update-alternatives --config java There are 4 choices for the alternative java (providing /usr/bin/java). Selection Path Priority Status ------------------------------------------------------------ * 0 /usr/lib/jvm/java-14-openjdk-amd64/bin/java 1411 auto mode 1 /usr/lib/jvm/java-11-openjdk-amd64/bin/java 1111 manual mode 2 /usr/lib/jvm/java-13-openjdk-amd64/bin/java 1311 manual mode 3 /usr/lib/jvm/java-14-openjdk-amd64/bin/java 1411 manual mode 4 /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/java 1081 manual mode PS: sorry for offtopic 🤪 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 Min gamle Fitbit Ionic tok kvelden. Den holdt ut i nesten 3,5 år og jeg var veldig fornøyd med den. Så det ble en Fitbit Sense. Omtrent det samme, men også med nye sensorer for bl.a. Sp02 og stress-måling (jepp, det skulle jeg hatt i Desember). Og innebygget Alexa! Endelig! Ikke bare kona som kan brife med det (hun har Versa 2 SE). Kan også fås med Google Assistant. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 Da kom mine Zigbee temp/fukt med display også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Kjøpte Namron Z-wave dimmere med hjul. Genialt De fungerer utmerket, og barna er glade for å få tilbake vri-dimmer igjen, men samtidig beholder vi automatikken 😎 https://www.elektroimportoren.no/namron-led-dimmer-z-wave-200w/1402756/Product.html 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Takk for tipset @stigvi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 ENDELIG har Smarter reservekanner på lager ! (Har ventet på det i årevis...) https://smarter.am/collections/accessories/products/carafe 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Festlig sak: 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 57 minutter siden, Moskus skrev: Festlig sak: Stilig, men kunne kanskje tenkt meg litt mer tekst her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 14 hours ago, Moskus said: Festlig sak: Pris og url? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 14 timer siden, DeVille skrev: Stilig, men kunne kanskje tenkt meg litt mer tekst her... 1 time siden, Guahtdim skrev: Pris og url? https://www.aliexpress.com/item/1005001835233323.html Var billigere før jul, ser jeg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 Ikke akkurat for hjemmeautomasjon, men automatisk kan det være. Dji Mini 2 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Var ikke strømmen dyr nå? 🤪 Not... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Automatikk Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 15 timer siden, Erling skrev: Var ikke strømmen dyr nå? 🤪 Not... Gratis nettleie og avgifter? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 5. mars 2021 Del Skrevet 5. mars 2021 Bulkshopping... Synd det er Exit som står på programmet i helga. God helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSv Skrevet 15. mars 2021 Del Skrevet 15. mars 2021 Tips til de som trenger denslags: https://www.proshop.no/Smarthus/LEDVANCE-Smart-E27-Bulb-Flex-Lightstrip-RGBW-Zigbee/8500239 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slippern Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Kjøpte Qubino Flush fra power.no, ser tilsynelatende ut som en god pris iallefall: https://www.power.no/hjem-og-fritid/belysning/smart-belysning/smarte-brytere-og-kontrollere/qubino-dimmer-for-rgbw/p-1040773/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 30. mars 2021 Del Skrevet 30. mars 2021 «Noen» lar seg påvirke av ting de leser her inne. Praktiske saker. Takk for tipset, nå gjenstår det og se om de viser displayet på vaskemaskin og tørketrommel, vil vite hvor lang tid det er igjen. TP-Link til 290,-. God påske! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.