Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan se over denne å gi meg noen tips. Prøver å sette denne opp slik at når det er natt eller på jobb så skal tempsenkes til 18 grader. 2 timer før vi kommer hjem skal den begynne å varme opp til 23 grader,. Har 2 panelovner som er koblet til med fibaro wallplugg og en varmekabel som er koblet med qubino flush on/off og en termostat som heter Termostat - SRT321. legger ved bilde som viser slik jeg har satt det opp. Skal ikke bli kaldere en 18 grader og varmere en 23 grader. noen forslag her.

IMG_0279.JPG

IMG_0280.JPG

Skrevet

Slik det er nå så trigger den bare akkurat når "varmeav" og "varmepaa" starter og aldri ellers. Du burde heller bytte om og si at "If temp < 18 and varmeav then on" og "If temp < 23 and varmepaa the on". I tillegg må du ha for når over f.eks 18,3 og 23,3 for å slå av igjen. 

Hvis jeg da har skjønt hva du prøver oppnå. :) 

Ellers kan jeg anbefale RFCOM-plugin sin virtuelle termostat. I tillegg har @Moskus lagt ut en plugin her på forumet som ser fornuftig ut. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.