Asterix Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 Har noen av dere erfaring med den sensor (vThings Air Quality Monitor V3) sammen med HS3 og RFXCom plugin? Det at den sensor måler CO2 og partikler i luften (opsjon) gjør det ganske nyttig (synes jeg!). Alternativ for CO2 alene er nok Netatmo, men det måler ikke partikler, og er litt mer krevende å snakke med (script eller plugin kreves). Siter
Moskus Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 4 timer siden, Asterix skrev: vThings Air Quality Monitor V3 Interessant! Link? Siter
Asterix Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Skrevet 5. mars 2017 54 minutes ago, Moskus said: Interessant! Link? http://shop.vair-monitor.com/index.php?rt=product/product&path=71&product_id=133 Siter
Moskus Skrevet 6. mars 2017 Skrevet 6. mars 2017 Aha, den der, ja. Har lurt på den selv, men enda ikke kjøpt en... Siter
Asterix Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Skrevet 6. mars 2017 Tror jeg må bare prøve en. 'Try & Pray' Siter
Asterix Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Skrevet 6. mars 2017 2 hours ago, Moskus said: Jeg har kjøpt en. Vi burde ha bestilt sammen for å spare på frakt og sånt. Neste gang Siter
Moskus Skrevet 8. mars 2017 Skrevet 8. mars 2017 Frakten var billig, kun €4. Skal være mye rabatt før det lønner seg siden post internt i Norge skal inkluderes. Siter
Asterix Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Skrevet 8. mars 2017 Ja så det også etterpå. Tenkte bare at du bor noen få km unna. Bestilte min også. Håper det ikke kommer mva og fortolling i tillegg (i følge Vladimir unngår man det). Siter
Moskus Skrevet 8. mars 2017 Skrevet 8. mars 2017 Et øyeblikk siden, Asterix skrev: Tenkte bare at du bor noen få km unna. Du vet hvor jeg bor, men jeg vet ikke hvor du bor... derfor ble det som det ble. Men hvis jeg er fornøyd med den, så kan det være jeg vil ha noen flere (enklere), skal heller høre med deg da. 1 Siter
Frankh Skrevet 21. september 2020 Skrevet 21. september 2020 (endret) Funket denne mot HS uten store anstrengelser? Plan er å benytte den som sensor for potensiell lekkasje i CO2 kretsen ved karbonering av øl. Da inne i ett kjøleskap. Har akkurat tømt en 4kg flaske pga. lekkasje så'e Frank Endret 21. september 2020 av Frankh Siter
Moskus Skrevet 22. september 2020 Skrevet 22. september 2020 Ja, du kan få den til å rapportere via MQTT, eller å gjøre HTTP Post mot HomeSeer direkte. Jeg satte den opp med sistnevnte. Sviver fint den dag i dag. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.