Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med IP Kamera med innebygd Motion Detector. Er det mulig å endre en virtuell device status når den innebygde motion detectoren registrerer bevegelse ? Kommer sikkert an på hvilken kamera, men hva kan anbefales ?

Skrevet
6 minutter siden, Christian skrev:

Er det mulig å endre en virtuell device status når den innebygde motion detectoren registrerer bevegelse ?

Jeg gjør dette med Netcam Studio. Da er det også vilkårlig hvilket kamera man bruker.

• 8 måneder senere...
Skrevet
På 06/03/2017 den 11.22, Moskus skrev:

Jeg gjør dette med Netcam Studio. Da er det også vilkårlig hvilket kamera man bruker.

Tar opp dette igjen. har fått ett dlink kamera, og innstallert Netcam Studio.. Men hvordan koble dette mot HS ?

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du ønsker å oppnå, men jeg har tatt in D-Link direkte.
Så kan en trigge det å ta bilde eventuelt se hva som skjer ved å benytte en ekstern bevegelses sensor.

Skrevet

Det jeg tenkte var å sette opp ett kamera med motiondetector, som skal ta ett snapshot når det er bevegelse...... Og gjerne sende dette på en eller annen måte til en telefon eller lignende. 

Motiondetectoren skal kun være aktiv når det ikke er noen hjemme

Skrevet
2 minutter siden, Christian skrev:

Det jeg tenkte var å sette opp ett kamera med motiondetector, som skal ta ett snapshot når det er bevegelse...... Og gjerne sende dette på en eller annen måte til en telefon eller lignende. 

Motiondetectoren skal kun være aktiv når det ikke er noen hjemme

Jeg bruker Xeoma som NVR. Den har støtte for dette. Sender meg e-post med bilde ved bevegelse (når huset er i natt eller borte). :) 

Skrevet
18 minutter siden, Christian skrev:

Men har du det integrert mot HS da ? 

Ja. HS varsler Xeoma når jeg endrer natt/dag og borte/hjemme. I tillegg har jeg en «motion»-device i HS, som Xeoma oppdaterer ved bevegelse. 

Skrevet
17 minutter siden, Christian skrev:

via Json eller no sånt da ? Tror jeg får til å integrere netcam studio

Jeg har integrert NetCam Studio via JSON. Kun en device oppdateres ved bevegelse.

image.png

Skrevet
25 minutter siden, Moskus skrev:

Jeg har integrert NetCam Studio via JSON. Kun en device oppdateres ved bevegelse.

image.png

Bruker du Netcam studio eller Homeseer til å sende deg varsel ? 

Skrevet
1 time siden, Christian skrev:

Bruker du Netcam studio eller Homeseer til å sende deg varsel ? 

Ingen. Men jeg ville brukt HomeSeer til det hvis det var ønskelig. ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.