TomB Skrevet 8. mars 2017 Skrevet 8. mars 2017 Jeg har et snålt problem med en en Remotec scene kontroller (sånn med 8 knapper) som jeg bruker til litt forskjellige ting. Blandt annet bruker jeg en knapp til å styre events mot en Dimmer2 inne på rommte til sønnen min. Når det er noen minutter siden den er brukt så må jeg alltid trykke en knapp for å få den til å "våkne opp", etter det kan jeg trykke knappen som planlagt. Men det merkelige er at hvis lyset på hans rom står på når jeg dobbelklikker, så skrur det seg ikke av. Jeg må først enkelt-trykke for å late som jeg skrur det på først, og så kan jeg dobbelklikke for å skru det av. Er det noe jeg har misforstått med hvordan events skal settes opp? Se på hvordan jeg har satt opp events under. Jeg har prøvd å sette en AND IF på av-eventen som sier sjekker om status på bryter er NOT OFF, men det hjalp ingenting, da gikk den faktisk ikke av i det hele tatt. Siter
ZoRaC Skrevet 8. mars 2017 Skrevet 8. mars 2017 Bytt ut "changes and becomes" med "was set to". Slik det er nå, så hvis du f.eks på morran dobbelklikker på knappen, så vil den ha status "scene 008 key pressed twice". Når du da dobbelklikker igjen på kvelden, så endrer den ikke status, for den er allerede "scene 08 key presset twice". Med "was set to" i stedet for "changes and becomes", så trigges eventet selv om verdien settes til den samme som den allerede var. Siter
TomB Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Skrevet 8. mars 2017 (endret) Genialt, så enkelt var det Tusen takk for hjelpen! Fikk fikset opp i masse andre events også da som jeg ikke visste jeg hadde problemer med engang Endret 8. mars 2017 av TomB Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.