Moskus Skrevet 25. september 2019 Forfatter Skrevet 25. september 2019 Liten oppdatering for å legge inn et par nye småting, som styring av ventilasjonen, etc. Siter
Cali Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 Hvor har du alle kameraene? Jeg tenkte å ha 4-8 selv ute men da tror jeg at jeg har alle vinklene av huset? Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Skrevet 8. oktober 2019 35 minutter siden, Cali skrev: Hvor har du alle kameraene? Jeg tenkte å ha 4-8 selv ute men da tror jeg at jeg har alle vinklene av huset? 6 ute (fasader + gressklipper), 2 i garasjen, 2 i stua, kjøkken, vaskerom, kjellerstue, kjellervaskerom, kjellergang, 3D-printer, 2x barnesoverom... Tidligere var hensikten å se om jentene sov eller ei. Nå er planen å bruke AI til å sjekke om rommet er definert som "ryddig". 2 Siter
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 1 hour ago, Moskus said: 6 ute (fasader + gressklipper), 2 i garasjen, 2 i stua, kjøkken, vaskerom, kjellerstue, kjellervaskerom, kjellergang, 3D-printer, 2x barnesoverom... Tidligere var hensikten å se om jentene sov eller ei. Nå er planen å bruke AI til å sjekke om rommet er definert som "ryddig". Finnes det noen greie off-the-shelf-løsninger som gjenkjenner personer på kamera med ok sikkerhet nå? (og er 100% lokale) Siter
ZoRaC Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 23 minutter siden, ATWindsor skrev: Finnes det noen greie off-the-shelf-løsninger som gjenkjenner personer på kamera med ok sikkerhet nå? (og er 100% lokale) Har ikke testet den funksjonen, men Xeoma mener jeg har det nå. Siter
Knutarn Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 2 hours ago, Moskus said: 6 ute (fasader + gressklipper), 2 i garasjen, 2 i stua, kjøkken, vaskerom, kjellerstue, kjellervaskerom, kjellergang, 3D-printer, 2x barnesoverom... Tidligere var hensikten å se om jentene sov eller ei. Nå er planen å bruke AI til å sjekke om rommet er definert som "ryddig". Hvordan løsninger har du ang AI ?? Siter
ZoRaC Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 7 timer siden, Knutarn skrev: Hvordan løsninger har du ang AI ?? Tipper det er denne han skal bruke: https://www.hackster.io/matt-farley/use-artificial-intelligence-to-detect-messy-clean-rooms-f224a2 1 Siter
Moskus Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter Skrevet 9. oktober 2019 Jepp. Planen er å bruke Tensorflow.NET, og potensielt se på om det er hensiktsmessig å skrive en plugin. 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 3 hours ago, Moskus said: Jepp. Planen er å bruke Tensorflow.NET, og potensielt se på om det er hensiktsmessig å skrive en plugin. Do it. Now. Siter
LEHoisveen Skrevet 23. januar 2020 Skrevet 23. januar 2020 Hei, ble det så du/dere gikk for Bosch hvitevarer? Tenker på en integrasjon mot HS [emoji6][emoji6]Sent fra min SM-G955F via Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 23. januar 2020 Forfatter Skrevet 23. januar 2020 30 minutter siden, LEHoisveen skrev: Hei, ble det så du/dere gikk for Bosch hvitevarer? Tenker på en integrasjon mot HS Work in progress: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/5138-home-connect-plugin/ 1 Siter
Moskus Skrevet 18. august 2020 Forfatter Skrevet 18. august 2020 Liten oppdatering med innlegg i Tibber Magazine: Tibber NO: https://tibber.com/no/magazine/power-people/norges-hjemmeautomasjonskonge Tibber SE: https://tibber.com/se/magazine/power-people/magnus-ognedal Siter
Moskus Skrevet 18. august 2020 Forfatter Skrevet 18. august 2020 Datakrasjet fjernet en del linker til instagramposter, legger dem inn her for arkiveringen skyld. 1 Siter
ØysteinHJ Skrevet 30. august 2020 Skrevet 30. august 2020 Hva har du brukt for å programmere M5Stack'en? PlatformIO? Og hvordan kommuniserer du med HS? Siter
Moskus Skrevet 31. august 2020 Forfatter Skrevet 31. august 2020 14 timer siden, ØysteinHJ skrev: Hva har du brukt for å programmere M5Stack'en? PlatformIO? Og hvordan kommuniserer du med HS? 1. Arduino 2. Ingenting foreløpig, planen er å bruke MQTT. Siter
Moskus Skrevet 5. august 2022 Forfatter Skrevet 5. august 2022 Oppdatert første post med link til TV/artikkel og diverse småsaker som jeg har vært dårlig å si noe om. 3 Siter
Moskus Skrevet 22. august 2022 Forfatter Skrevet 22. august 2022 Teknisk Ukeblad har også kjørt en artikkel om strømsparing. Det er jo ganske aktuelt i disse tider: https://www.tu.no/artikler/reduser-stromregninga-med-smartstyring-dette-kan-det-lonne-seg-a-automatisere-og-dette-kan-du-droppe/521333?key=NC6Uhmt8 1 Siter
Bjørn Mork Skrevet 23. august 2022 Skrevet 23. august 2022 Jeg er imponert over hvor mye saklig og kortfattet informasjon du klarer å få lurt inn i en slik artikkel i den kulørte ukepressen. 2 Siter
Moskus Skrevet 23. august 2022 Forfatter Skrevet 23. august 2022 Bjørn Mork skrev (58 minutter siden): Jeg er imponert over hvor mye saklig og kortfattet informasjon du klarer å få lurt inn i en slik artikkel i den kulørte ukepressen. Takk! Men jeg vet ikke om det er noe mer triks enn å være det du sa: Saklig og kortfattet. Holde seg til sakens kjerne. NRK-saken som gikk i begynnelsen av august tok lang tid å filme, ca. 2 timer. For et 2 minutters innslag. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.