Sluggern Skrevet 13. mars 2017 Skrevet 13. mars 2017 God morgen forumister. Jeg er helt fersk i hjemmeautomasjon. Første prosjekt er å styre strøm/varme på hytta. Vi har gamle panelovner fra Nobø som styres av Nobø System 500. I tillegg har vi en Fixi GSM mottaker som vi kan ringe til og sende kommando for å slå på/av et rele. Dette releet styrer så om ovnene i en gitt sone skal stå i sparemodus eller ikke. For å kunne styre dette via Home Assistant tenkte jeg å skifte ut Fixi GSM boksen med et Z-wave rele. Disse finnes det mange av, men jeg har ikke sett noen som er laget for montering på DIN-skinne i sikringsskapet. Er det noen der ute som har sett noe slikt? mvh Espen Rønning Fersk hjemmeautomatør Siter
Sluggern Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Skrevet 13. mars 2017 23 minutter siden, bjwanvik skrev: Qubino har vel for DIN-skinne? Takk for tipset. Du tenker på Smart Meter (ZMNHTD1) koblet mot en Kontaktor (IKA232-20)? Espen Siter
hobbybonden Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Ble stille her :), gikk du for Smart Meter mot kontaktor eller bistabil switch? Siter
Sluggern Skrevet 7. august 2017 Forfatter Skrevet 7. august 2017 (endret) Jeg gikk for en slik: http://store.zwavecenter.com/index.php?route=product/product&product_id=354&search=Haseman+Z-Wave+DIN+Rail+Switch+module%2C+v2&description=true&sub_category=true Har ikke fått somlet meg til å få med elektriker opp på hytte enda, så jeg har ikke fått testet om det fungerer (med det bør det vel gjøre?). Ting tar tid ? Espen Fremdeles fersk hjemmeautomatør Endret 7. august 2017 av Sluggern Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.