panylund Skrevet 14. mars 2017 Skrevet 14. mars 2017 Da har jeg (snart) tid til å leke litt med homeseer og litt diy igjen. Jeg har nå tenkt å sette opp en raspberry pi med 26ish temperatur sensorer og 12 brytere for å monitorere gulvvarmesystemet eller vel mer bestemt vannet i systemet. Geeken i meg skulle gjerne hatt digitale strømningsmålere på alle kurser også men det får bli senere om i det hele tatt ( det er jo strengt tatt ikke viktig når systemet er av typen av/på ) Men posten her handler ikke om det men om hs delen av det. Dette gjør jo at jeg må opprette fryktelig mange virtuelle devicer og det er den biten jeg vil ha råd om. Selve opprettelsen av en device er jo enkel og grei, men når jeg må sette range graphics etc etc på alle temp devicene begynner det å bli tidkrevende. Er det noen måte å duplisere en virtuell device på? eller kopiere graphics range settings så jeg kan slippe å sette opp det for alle de 26 målerne? Kort fortalt er vel spørsmålet: er det noen enkel måte å lage mange virtuelle devicer på? Siter
panylund Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Skrevet 14. mars 2017 ok da er det avgjort. frem med den hvite stokken og svarte brillene.... takk for at du hjelper en åpenbart blind fyr;) 1 Siter
ZoRaC Skrevet 14. mars 2017 Skrevet 14. mars 2017 Hehe. Er ikke så lenge siden jeg oppdaget den selv - jeg har nok laget 4-5 identiske devicer manuelt jeg også... Siter
panylund Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Skrevet 14. mars 2017 hehe ja er vel lett å overse. er ikke den menyen jeg er i oftest akkurat. Kan da også spørre om det er noen måte å kopiere graphics ranges og sånn fra andre eksisterende enheter da? er man lat så er man lat:p og da hadde jo oppsettet blitt likt på de virtuelle målerene om det er på de i bevegelsessensorene etc. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.