Erling Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Fra tid til annen er "valgmuligheter" borte på IF. Nå er jeg lei... ? De kommer alltid tilbake, men ikke "day". "Manually" kan også forsvinne. Noen ideer? Sikkert jeg som gjør noe feil, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Det er forskjell på trigger og condition. "Day" kan aldri være en trigger og "manually" kan aldri være en condition. Kanskje det er forklaringen? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2017 Takk. Men, se her: Når jeg tar en OR IF eller AND IF kommer den opp. Vil gjerne ha DAY øverst. Arg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 (endret) Hvor mange ganger i dag er det tirsdag? Hele dagen... hvis vi er "snill" og sier at HS bare sjekker om den skal trigge events 1 gang pr sekund, så ville et event med "If day is tuesday" trigget 86400 ganger i dag! Det øverste er altså trigger og må være noe som endrer seg på en måte (klokka blir, enheten blir, e-post mottatt, osv). Condition er alle andre, som også må stemme samtidig (men som ikke vil føre til 86400 kjøringer pr dag ). Og ved "or if", så får nok ikke "day" heller, siden "or if" er en ny trigger. Endret 14. mars 2017 av ZoRaC 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 14. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2017 OK, det var et godt poeng. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Man tenker kanskje "hvis det er mandag og jeg kommer hjem etter det har blitt mørkt, slå på lyset", men man må tenke på hva er det som "endrer seg" når det skal skje - nemlig "når jeg kommer hjem (var borte, endres til hjemme), sjekk om det er mandag og om det er mørkt, slå i så fall på lyset". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 (endret) Trigger må være hendelser, condition må være tilstander. Hendelse: Det blir tirsdag. Tilstand: Det er tirsdag. Når man først har "sett" den logikken blir det veldig logisk PS! Kanskje et dårlig eksempel på hendelse i denne sammenhengen, denne hendelsen er vel ikke tilgjengelig direkte fra drop-down i HS... Men det var for å illustrere poenget. Endret 14. mars 2017 av psv021 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 19. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2017 Denne kjøres både lørdag og søndag. WHY? Den var årsaken til at jeg først ønsket å sjekke dagen. Brukes til å gi et pip - huskelapp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) 8 minutter siden, Erling skrev: Denne kjøres både lørdag og søndag. WHY? Den var årsaken til at jeg først ønsket å sjekke dagen. Brukes til å gi et pip - huskelapp. Den kjører 14:27 og 15:27 hver dag, og 16:27 på ukedager. Du må ha med AND Weekday på alle triggere (OR definerer en ny trigger). Endret 19. mars 2017 av ZoRaC 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 19. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2017 Takk, hvis jeg er hjemme i morgen og den piper da er dette løst. ? Det pep ikke nå, 16:27. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 16 timer siden, Erling skrev: Takk, hvis jeg er hjemme i morgen og den piper da er dette løst. Det pep ikke nå, 16:27. Nei, for kl. 16:27 har du sagt at det bare skal skje på ukedager. Mens på de to første klokkeslettene er det ikke satt noen krav til ukedag. Hver "OR" blir en helt ny trigger, og du må sette opp alle betingelsene på ny for hver av dem. Tenk på "OR" som et nytt Event, men som tilfeldigvis kjører de samme Actions som under. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Takk, nå satt den. Kl. 16:27 fikk jeg beskjed om å bytte til P1 for lokale nyheter. Man lærer så lenge man lever. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.