Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 

Har kjøpt ett par Domitech Z-wave pærer fra Intin. I manualen på de står det at man skal skru de av ved å flippe bryteren på lampa av og på flere ganger. Men mitt spm er hvorfor? Den skrur seg jo av ved å bare ta strømmen også.. Er det for at den fortsatt skal kunne vekkes igjen og den i riktig "av" modus fortsatt er på? Akkurat nå bruker jeg Z-wave biten kun til dimming og bryteren av og på. 

TJ 

Endret av tjwesterby
Skrevet

Hvis du slår av med bryteren, så må du slå på igjen med bryteren også - kan ikke bruke automatikken. I tillegg er de nok repeatere - dvs at andre z-wave-enheter som er nærmere denne pære enn controlleren vil prøve å kommunisere via pæreen, det vil feile hvis pæra ikke har strøm. 

Skrevet

Er det forresten å slå av/på en gang som skal slå den av? Og en ny av/på slår den på igjen? 

I såfall ville jeg satt en impulsfjær på "av"-siden på bryteren. :) Da er ett trykk "toggle". :) 

Skrevet

Domitech z-wave pærer har fint lys, men det er en absurd sekvens av-på på-av som er helt umulig å huske for å slå den av og på med bryteren. Dessuten resetter man pæren med nesten samme sekvens. Aeon Labs Z-wave pære har elendig lys, men den kan man slå av-på enkelt med toggle av/på.

• Like 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.