øysteink Skrevet 14. mars 2017 Skrevet 14. mars 2017 Hei. Jeg har akkurat kjøpt en Remotec ZXT-120EU til å styre min Mitsubishi Hara FH35 varmepumpe men har problemer med at det ikke fungerer optimalt. IR senderen er parret og IR koden skal være riktig men når jeg skal justere temperaturen så vil den ikke gi noen form for bekreftelse, kun når jeg velger "Off, Heat, Cool" og viftehastighet. Jeg har prøvd andre IR koder uten at det har noen bedre virkning. Bruker forresten Home center Lite. Har noen tips til hva som kan være galt? Mangler den bekreftelsen du ser i vedlegget. Siter
Moskus Skrevet 15. mars 2017 Skrevet 15. mars 2017 9 timer siden, øysteink skrev: IR senderen er parret og IR koden skal være riktig men når jeg skal justere temperaturen så vil den ikke gi noen form for bekreftelse, Mener du her at varmepumpa ikke piper som de har for vane å gjøre når de ellers får et signal? Ja, da kan det nok stemme. Har du prøvd alle kodene til Mitsubishi? Siter
øysteink Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Skrevet 15. mars 2017 Ja det stemmer men den gir ikke noe "transfer Ok" i nettleseren heller. Har prøvd samtlige koder til Mitsubishi Electric ja. Mulig jeg må lære den manuelt? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 15. mars 2017 Skrevet 15. mars 2017 20 minutter siden, øysteink skrev: Mulig jeg må lære den manuelt? Ja, det kan jo dessverre se slik ut. Siter
Lund Skrevet 15. mars 2017 Skrevet 15. mars 2017 Du bør nok bare lære kodene manuelt fra fjernkontrollen ? Siter
øysteink Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Skrevet 15. mars 2017 Det ser slik ut ja..Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
ØyvindL Skrevet 11. april 2017 Skrevet 11. april 2017 Hei, Kan du vise meg hvor du la inn koden i home centeret og hvilken kode du brukte? Har samme oppsette... Den 14.03.2017 klokken 22.50, øysteink skrev: Hei. Jeg har akkurat kjøpt en Remotec ZXT-120EU til å styre min Mitsubishi Hara FH35 varmepumpe men har problemer med at det ikke fungerer optimalt. IR senderen er parret og IR koden skal være riktig men når jeg skal justere temperaturen så vil den ikke gi noen form for bekreftelse, kun når jeg velger "Off, Heat, Cool" og viftehastighet. Jeg har prøvd andre IR koder uten at det har noen bedre virkning. Bruker forresten Home center Lite. Har noen tips til hva som kan være galt? Mangler den bekreftelsen du ser i vedlegget. Siter
Boxer Skrevet 16. august 2018 Skrevet 16. august 2018 Hei, jeg snuser litt på samme løsning - hvordan gikk det; fikk dere (øysteink og øyvindl) oppsettet mot Fibaro til slik at alt nå virker? Siter
ØyvindR Skrevet 20. januar 2019 Skrevet 20. januar 2019 Gammelt innlegg, men jeg slet med det samme som ØysteinK. Problemet var at man må klikke på "Soft reconfigure device" etter at man har valgt hvilken varmepumpe man har (endret parameter 27). Det står også en notis der man endrer parameter 27: "After making changes, perform a soft reconfiguration procedure to update the list of supported operating modes". Uten å gjøre dette fungerer det ikke å sette temperatur. Siter
Boxer Skrevet 20. januar 2019 Skrevet 20. januar 2019 Ok, takk for det. For meg (med en Fuijutsu General pumpe) fungerte det igrunnen som det skal uten problemer. Det eneste problemet er den innebygde tempsensoren som er ubrukelig: for grov, for unøyaktig og for få oppdateringer. Men jeg har jo andre tempsensoren i rommet, så den interne ser jeg bare bort fra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.