Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Spørsmål

Skrevet (endret)

Hei.

Hvilke bryter er det man må ha for å benytte seg av S2 ? Altså to knapper på bryteren

skjønner ikke helt det med at de heter noe med kronvender osv.

Endret av Stianoh

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
Et øyeblikk siden, ZoRaC skrev:

PS:

De fleste elektrikere tar mye høyere timepris om du kjøper materiell selv. Kan godt hende det billigste er å be elektrikeren ta med bryter. 

Dette er et godt tips, og er fint veilledende. Det er ikke sikkert at dine spesielle erfaringer er like svarte for alle... ;) 

• Like 1
  • 0
Skrevet (endret)

4 minutter siden, Moskus skrev:

Dette er et godt tips, og er fint veilledende. Det er ikke sikkert at dine spesielle erfaringer er like svarte for alle... ;) 

Hehe, nei da. Men 3 av 3 jeg sjekket med tar 2-800 kr ekstra pr time når jeg skaffet materiell selv. Er verdt å sjekke før man løper på Clas. :) 

Endret av ZoRaC
  • 0
Skrevet

En kollega(automatiker) har avtale med sin elektriker at han trekker fram kabler selv, avisolerer og gjør klar til at elektrikeren bare skal skru fast i stikkontakter/bryter og skrive papirene. Kunststykker er vel å finne slike, for en elektriker kan ikke bare ha sånne kunder. Mittanbud kan vel kanskje være brukenes til å søke etter noen som vil gjøre en slik jobb?

• 0
Skrevet
1 time siden, Hr Kotelett skrev:

Mittanbud kan vel kanskje være brukenes til å søke etter noen som vil gjøre en slik jobb?

Jeg fikk tilbud fra to via Mittanbud. 1125 kr/timen eller 1200 kr/timen. Ikke store forskjellen. Når du skal få installert sånt, så er det jo nesten ikke noe du kan gjøre selv - og det er såpass fort gjort at du ikke sparer mye på det uansett. Eneste du kan gjøre er vel å koble fra/fjerne dagens bryter og pakke opp ny dimmer/bryter. :) 

• 0
Skrevet
Den 3/16/2017 klokken 19.03, xibriz skrev:

Sist jeg bruke elektriker sa han rett ut at med en gang folk slutter å godta at de også leverer utstyr kom timeprisen til å stige. 

Selvfølgelig, det er jo ren matematikk. Noen etterspør en (muligens urimelig) margin og dermed overskudd på jobben. Når de ikke kan tjene pengene "skjult" på utstyr, så stiger timeprisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.