xibriz Skrevet 27. mars 2017 Skrevet 27. mars 2017 I dag når jeg kom hjem og sa "Alexa, Turn on first floor" så var det kun Z-Wave-enhetene som slo seg på (styres av Z-Way). Etter litt utforskning oppdager jeg at alle 433Mhz enheter er BORTE fra Telldus Live!, men selve ZNet Lite'en som de styres fra er Online. Jeg har også en Net, og der er alle enhetene. Men det er kun i garasjen jeg bruker den så det hjelper meg lite nå. Så da sitter jeg her... halvveis i mørket, og for første gang så er det ikke bare WAFen som er veldig missfornøyd! En ting er når man hoster ting selv og ting går galt, men når man bruker en skytjeneste forventer jeg bedre! Siter
xibriz Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Skrevet 28. mars 2017 I dag er jeg, om mulig, enda mindre fornøyd enn i går. Det viser seg at Telldus ikke kan gjennopprette enhetene mine og jeg må parre de på nytt. Det er 10-15 enheter, heldigvis ingen som er innebygd bak brytere etc. Det eneste som er sikkert er at jeg ikke blir å parre de med Telldus igjen. Mulig jeg overreagerer, men dette er for dårlig. Enn hvis man hadde basert hele huset sitt på dette? 100+ enheter? Legge inn alt på nytt? Uhørt! Siter
Moskus Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 ... men de må vel ha en formening om hvorfor de er borte? Ingenting forsvinner av seg selv, skulle man tro! Siter
Evelen Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 Skumle greier. Er det ikke noen "logg" eller noe i Telldus? Siter
xibriz Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Skrevet 28. mars 2017 Ingen logg. Ingen forklaring. Ingen backup. Fra supporten: Sitat ...we have never heard of this before. Siter
xibriz Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Skrevet 28. mars 2017 Jeg er kommet litt nærmere en løsning med supporten. De skal sende meg en ny ZNet Lite (forhåpentligvis nyeste versjon), også skal de få den jeg har tilbake for testing. Siter
xibriz Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Skrevet 28. mars 2017 Jeg har tenkt litt på hvordan Telldusen egentlig henger sammen. Det som er mest sannsynlig er at all informasjon om parrede enheter ligger lokalt på den fysiske boksen (Net, ZNet Lite osv.). Dermed er skytjenesten deres bare for å fjernstyre den fysiske boksen. Det som er kritikkverdig er at de mest sannsynlig ikke har noen backup av informasjon på den fysiske boksen til hver enkelt (noe jeg gikk ut ifra at de hadde). Det er heller ingen mulighet til å gjøre dette selv. Dermed er man ille ute dersom det blir feil på den fysiske boksen (mitt tilfelle), eller man vil oppgradere den eller bytte den ut. Siter
Evelen Skrevet 28. mars 2017 Skrevet 28. mars 2017 Du har nok rett i det, vil være mest hensiktsmessig å ha det lokalt på boksen. En automatisk backup hadde jo vært greit slik at kunder bare kunne bytte boksen dersom det skulle skje noe, nå vet ikke jeg om det er noe minnekort eller noe på den som man kan ta backup med seg? Siter
xibriz Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Skrevet 28. mars 2017 Vet ikke hva som er inni, men det er ingen slotter på selve boksen. Bare ett hull til USB (power). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.