Amarillo Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg tenkte å kjøpe noen dimbare fjernstrømbrytere (z-wave) som skal brukes for å dimme bordlamper og gulvlamper ulike steder. Noen som har noen anbefalinger til noen som funker bra? Den skal brukes sammen med Smartthings hvis det er av betydning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 "Fjernstrømbryter" var et nytt ord for meg, men "plugin-modul" eller "innstikkmodul" har jeg sett. Regner med det er det samme. Skal du ha akkurat nå så er vel muligens Aeon Labs sin det beste alternativet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarillo Skrevet 1. april 2017 Forfatter Del Skrevet 1. april 2017 Takk for hjelpen. Vet du om Led-lyset går av når den ikke trekker strøm? Eller om det kan slås av på noen måte? Jeg hadde noen som lyste grønt hele tiden før, og det funket dårlig på soverommet. Fjernstrømbryter er nok et ord som henger igjen fra min tid som Nexa-bruker. Clas Ohlson bruker denne betegnelsen for slike. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 De Moskus lenket har måling av strømforbruk og er sikkert best, men disse er en del billigere: https://www.eldirekte.no/nexa-z-wave-mottaker-mini-plug-in/cat-p/c/p10635602 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 20 timer siden, Venin skrev: De Moskus lenket har måling av strømforbruk og er sikkert best, men disse er en del billigere: https://www.eldirekte.no/nexa-z-wave-mottaker-mini-plug-in/cat-p/c/p10635602 Husk at dimming og dimming kan være to veldig forskjellige ting... Jeg har ikke prøvd Nexa/Everspring sin selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 22 timer siden, Amarillo skrev: Takk for hjelpen. Vet du om Led-lyset går av når den ikke trekker strøm? Eller om det kan slås av på noen måte? Jeg hadde noen som lyste grønt hele tiden før, og det funket dårlig på soverommet. Fjernstrømbryter er nok et ord som henger igjen fra min tid som Nexa-bruker. Clas Ohlson bruker denne betegnelsen for slike. jeg kjøpte en slik dimmer her for en stund siden, og det går an å gjøre akkurat hva man vil med lyset i ringen. om man vil sette egendefinert farge, at det følger strømforbruk, eller skru det av, gjøres det enkelt med å endre et par parameter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Hmmm! Kan man sette det til allverdens farger med å sende parametre? Det kunne jo vært festlig til noe... ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarillo Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Høres glimrende ut. Jeg likte også at den har USB-inngang slik at man kan lade mobiltelefon i samme bryter (uten å plages av grønt LED-lys om natten). Da blir det Aeon-labs:-) Takk for god hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Bare vær OBS på at du ikke kan styre USB-utgangen, det er en ren utgang uten "smarthet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarillo Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Ok, men den gir strøm selv om dimmeren er satt til "av"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hkmod25 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 3 minutter siden, Amarillo skrev: Ok, men den gir strøm selv om dimmeren er satt til "av"? Ja. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DiderikFrom Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 22 hours ago, Moskus said: Husk at dimming og dimming kan være to veldig forskjellige ting... Jeg har ikke prøvd Nexa/Everspring sin selv. "Smart Dimmer 6 has been engineered to be compatible with as many as possible, from traditional incandescent bulbs to energy-saving halogen bulbs with or without transformers. Smart Dimmer 6 is also compatible with dimmable LED bulbs that use traditional, TRIAC dimming." "LED bulbs that use traditional, TRIAC dimming" betyr vel at den kun er kompatibel med dimbare LED som er lagd for å fungere i gammeldagse dimmere... Eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.