Amarillo Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Hei! Prøver meg på dette spørsmålet i dette fora også, for å være sikker på at jeg ikke gjør noe galt. Er det noen som vet hvordan jeg finner ut om jeg kan bruke Fibaro Dimmer 2 på lysstoffrør? Jeg har forstått at selve lysrørene må ha 4 pinner, men ser på hjemmesidene til Elektroimportøren at armaturen også må være klargjort for dimming. Noen som vet hvordan jeg finner ut dette...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg mener flere her på forumet har erfaring med at lysstoffrør ødelegger dimmeren. Men, mulig det finnes noen spesielle lysstoffrør som den tåler? Aldri hørt om, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarillo Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 Takk for svar. Vil det fungere med en av/på innebyggingsbryter istedenfor Dimmer? Tips til en slik som et alternativ til Fibaro Dimmer 2 i tilfelle? Jeg trenger strengt tatt ikke dimme lysstoffrørene ettersom disse står i boder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Bl.a. har Fibaro Switch som er en av/på bryter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 For mange lysrør kan totalt sett bli for høy startstrøm. Se denne tråden: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Jeg kjører 9 doble amarturer totalt 18 lysrør på 36w hver på en slik fibaro relay switch, men jeg har satt inn ett elko transientvern for å beskytte fibaroen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarillo Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Jeg har tre taklamper med 4x14w lysrør i hver, dvs totalt 12 lysrør på samme bryter idag. Rørene har to pinner, og kan dimmes idag. Jeg trenger strengt tatt ikke å kunne dimme den. Vil det funke med en Fibaro Dimmer 2 på disse tror dere? Prøvde å ta noen bilder, men de ble kanskje litt lite tydelige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Nei, de kan ikke dimmes med en vanlig dimmer. Du kan bruke en trykknapp eller et rele som lukker den kretsen merket på bildet. Er mulig den også kan dimmes med en 0-10V regulator også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.