Steinis Skrevet 12. april 2017 Skrevet 12. april 2017 20 timer siden, Riiser skrev: Jeg koblet opp en dimmer jeg har hjemme for testing nå. Sx har samme spenning som Live input, så er greit å være litt forsiktig her Det er vel ingen som kan arrestere deg for å fjerne kablelen, men det får være opp til deg Bare lurer, er det Fibaro dimmer 2 og ikke den første versjonen du har målt på? Siter
Riiser Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 On 4/12/2017 at 17:08, Steinis said: Bare lurer, er det Fibaro dimmer 2 og ikke den første versjonen du har målt på? Det står Dimmer 2 på boksen Siter
Steinis Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 21 minutter siden, Riiser skrev: Det står Dimmer 2 på boksen ok, nei da må jeg måle en gang til på min:) Siter
Fermate Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 Jeg lurer på om vi burde ha et eget topic for diskusjoner om hva som er lov og ikke... 1 Siter
ZoRaC Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 1 time siden, Fermate skrev: Jeg lurer på om vi burde ha et eget topic for diskusjoner om hva som er lov og ikke... Vi har jo det... Siter
Fermate Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Nei det der er en blog. Jeg snakker om et tema med muligheter til tråder. Siter
Håvardgj Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 4 minutter siden, Fermate skrev: Nei det der er en blog. Jeg snakker om et tema med muligheter til tråder. er da vel muligheter til å kommentere under, og jeg svarer gjerne på spørsmål som blir stilt der for hvis det er snakk om hva som er lov eller ikke lov på et elektrisk anlegg, står det jo ganske greit (<-tror jeg) hva som er lov. eller misforstår jeg deg nå @Fermate? Siter
Fermate Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Tja, jeg er bare litt lei av at gode diskusjoner alltid på "forurenses" med noen som på død og liv må minne om at "det der har en ikke lov til å gjøre uten at en er elektriker". At huset kan brenne ned, -at forsikringen ikke gjelder osv. Jeg har en følelse av at det er en gruppe folk som gjør ting som er i gråsonen (og også litt over) og en som ikke gjør noe som helst med 220V og at den siste gruppen er litt sur på den første og stadig må minne dem på at det de gjør er ulovlig, og litt fornærmet siden de første da gjør ting som de siste har bestemt seg for ikke å gjøre, og at de synes det er urettferdig... Og alt det der er helt greit for meg (og dessuten viktig siden forumet ALDRI vil oppfordre til å gjøre noen farlig eller ulovlig!) og at det er lov å være forskjellig og ha litt forskjellige definisjoner, jeg skulle bare ønske at de kunne diskutere det på ETT BESTEMT sted. Og bloggen din er kjempebra som oppslagsverk og du er helt topp til å svare på spørsmål (og av de minst fanatiske elektrikere jeg kjenner), jeg er bare usikker på om svar på en blogg er stedet. Men jeg skal høre med @Moskus og @iblis hva de mener om saken. Vi er jo (også) forskjellige... 1 Siter
Fermate Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Den 08.04.2017 klokken 22.26, Danonym1 skrev: Har selv lurt på dette med Sx, S1 og S2 på fibaro dimmeren. Jeg har ikke målt selv hvilke spenning som ligger der. Men hva er poenget med Sx hvis det kun er 230V. Da kunne de jo gjort som Qubino og hatt 3 inputs isteden for... Sent fra min LG-D855 via Tapatalk Det fine med at Fibaro bruker 220V på S1/Sx er at du da kan flytte dimeren opp i en takboks om du ikke har plass til den bak bryteren Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.