gullfrode Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Jeg har en pi 2 med HS-lisens. Jeg kan bare sette en zstick i den og bruke som secondary controller, ikke sant? Siter
0 Moskus Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 I utgangpsunktet ja. Jeg har aldri brukt HS3 som secondary controller, men det skal gå fint. Siter
0 gullfrode Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 Hadde vært perfekt. Hadde HC2 stående i lille boden hvor dagstanken for olje står, hvor sola står og steiker på ytterveggen om sommeren(ikke akkurat hver dag da). Tenkte å ikke ha så mye teknisk på det rommet. Siden jeg nå har sentralen i "snekkerbua", og jeg sliter med signal på et par røykvarslere, så trenger jeg en annen løsning. Melder opp om fremgangsmåte i denne tråden, er vel ganske rett frem. Siter
0 Blodstrupmoen Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Vil ikke dette være en greiere løsning? Har selv ett slikt oppsett i garasjen. Siter
0 gullfrode Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 2 timer siden, Blodstrupmoen skrev: Vil ikke dette være en greiere løsning? Har selv ett slikt oppsett i garasjen. Har du tilfeldigvis loggført temp/fukt i garasjen i vinter? Har egentlig mulighet til å dra en poe-kabel til garasjen. Kulde bør kanskje ikke være så stort problem til en Pi? Siter
0 Blodstrupmoen Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, gullfrode skrev: Har du tilfeldigvis loggført temp/fukt i garasjen i vinter? Har egentlig mulighet til å dra en poe-kabel til garasjen. Kulde bør kanskje ikke være så stort problem til en Pi? Ja, har det meste i garasjen. Temp, fuktighet, CO2, Lysstyring, varmestyring, fuktighetstyring, kamera, portstatus, kjøring av port, wifi og z-wave. Siter
0 gullfrode Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 Vært kaldt inni der i vinter? Siter
0 gullfrode Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 Tror jeg uansett bestiller meg en slik https://www.pi-supply.com/product/pi-poe-switch-hat-power-over-ethernet-for-raspberry-pi/ , noen som har prøvd? Siter
0 Blodstrupmoen Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 17 minutter siden, gullfrode skrev: Vært kaldt inni der i vinter? Det er aldri under 6 grader i garasjen, og fuktigheten er stort sett alltid under 50%RH. på screenshoten over, er den 55%, men det er fordi jeg har dratt inn masse våt trykkimpregnert material vi holder på med nå. Siter
0 gullfrode Skrevet 4. april 2017 Forfatter Skrevet 4. april 2017 Ok, føler egentlig jeg har råd til å ofre en pi2, så tror jeg setter opp en pi ned UZB1. Kul bil! Takk skal du ha. 1 Siter
0 xibriz Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Det kommer jo veldig ann på garasjen, varme, ventilasjon, beliggenhet osv. Selv har jeg ingen ventilasjon og sinnsyk høy luftfuktighet (70% i boden bak parkeringsdelen akkurat nå). Hadde tilogmed minusgrader i parkeringsdelen en natt jeg glemte porten åpen. Siter
0 Blodstrupmoen Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 1 minutt siden, gullfrode skrev: Ok, føler egentlig jeg har råd til å ofre en pi2, så tror jeg setter opp en pi ned UZB1. Tror ikke en PI tar skade av litt kulde, er nok mye verre med varme. Siter
0 Blodstrupmoen Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Et øyeblikk siden, xibriz skrev: en natt jeg glemte porten åpen. Glemte porten?? har ikke du HA system som passer på slikt? 1 Siter
0 xibriz Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Et øyeblikk siden, Blodstrupmoen skrev: Glemte porten?? har ikke du HA system som passer på slikt? Tjaaa... har noe på gang Koblet opp en ESP8266 for å åpne å lukke porten, men mangler sensorer for å sjekke status osv. 1 Siter
0 gullfrode Skrevet 18. april 2017 Forfatter Skrevet 18. april 2017 Den 4.4.2017 klokken 10.07, Blodstrupmoen skrev: Vil ikke dette være en greiere løsning? Har selv ett slikt oppsett i garasjen. UZB1 kom i posten i dag, rett frem å sette opp. Bestiller meg en POEdings når de er på lager igjen til en pi og setter opp en i garasjen og. Ble plutselig mer stabilitet på nodes litt langt unna mor homeseer. 3 Siter
Spørsmål
gullfrode
Jeg har en pi 2 med HS-lisens. Jeg kan bare sette en zstick i den og bruke som secondary controller, ikke sant?
15 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.