Smil Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 Clas O selger Zipato box er noen andre har prøvd. Jeg kjøpte og returnerte etter har lest svar av Hilmar men det er ikke lett å komme i gang med Home Assistant for meg.Nå jeg er usikker skal jeg kjøpe Zipabox igjen ? Sitat Jeg sittet fast her --Samsung smart tv kan bare slå av og kan justere lyd nivå ikke kan slå på ,og kan ikke noe mer og onkyo hjemmekino kan slå av og på. Jeg skal kjøpe pi3 og Aeon Labs Z-stick gen5 USB-adapter hvis jeg klarer å komme litt mere på HomeAssistan, foreløpig jeg har installer HA på QNAP NAS container station. # Name of the location where Home Assistant is running name: Hjem # Location required to calculate the time the sun rises and sets latitude: xx.xxxx longitude: xx.xxxx # Impacts weather/sunrise data (altitude above sea level in meters) elevation: 145 # metric for Metric, imperial for Imperial unit_system: metric # Pick yours from here: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tz_database_time_zones time_zone: # Show links to resources in log and frontend introduction: # Enables the frontend frontend: # Enables configuration UI config: http: # Uncomment this to add a password (recommended!) # api_password: PASSWORD # Uncomment this if you are using SSL or running in Docker etc # base_url: example.duckdns.org:8123 # Checks for available updates updater: # Discover some devices automatically discovery: # Allows you to issue voice commands from the frontend in enabled browsers conversation: # Enables support for tracking state changes over time. history: # View all events in a logbook logbook: # Track the sun sun: # Weather Prediction sensor one: - platform: yr monitored_conditions: - temperature - symbol - windSpeed - pressure - windDirection - humidity - cloudiness - highClouds - dewpointTemperature # Text to speech tts: - platform: google group: !include groups.yaml media_player one: - platform: samsungtv host: xxx.xxx.x.xxx mac: xx:xx:xx:xx:xx:xx device_tracker: - platform: asuswrt host: 192.1.1.1 username: xxxxxxx media_player: - platform: onkyo host: xxx.xxx.xx.xx name: Onkyo receiver sources: pc: 'HTPC' Siter
Lazarus Skrevet 4. april 2017 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, Smil skrev: Jeg sittet fast her --Samsung smart tv kan bare slå av og kan justere lyd nivå ikke kan slå på ,og kan ikke noe mer Samsung utstyr har en lei tendens til å slå av nettverket når de er i standby. Så slå på virker ikke... Siter
Smil Skrevet 5. april 2017 Forfatter Skrevet 5. april 2017 18 timer siden, Lazarus skrev: Samsung utstyr har en lei tendens til å slå av nettverket når de er i standby. Så slå på virker ikke... tusen takk for svar ? Siter
Marhil Skrevet 18. april 2017 Skrevet 18. april 2017 Jeg har ikke testet selv, men har lest at Samsung slår på nettverkskortet i x sek når den får strøm. Hvis du altså har en pluginmodul som slår på strømmen til tv-en, så skal det kunne gå an å sende kommandoer til den (som å slå på). Men har altså ikke testet...Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk Siter
DaJo Skrevet 4. mai 2017 Skrevet 4. mai 2017 Om du kan koble en raspberry til HDMI på tv, du kan slå på Samsung TV via CEC, f.eks kodi http://kodi.wiki/view/CEC Der finnes også en kodi plugin som kan sende CEC commands, men er ikke så vanskelig å skrive en plugin. Jeg har skrevet en plugin som kun sender power on via HDMI/CEC på min kodi raspberry, og da bare kaler plugin fra domoticz når jeg vil slå på TV. Det går sikkert å løse det uten kodi og med en "billig" løsning (kanskje 5$ raspberry zero kan gjøre det via hdmi mini?) Tror også at chromecast (gen1) kunne gjør dette, slå på tv via hdmi Siter
Lazarus Skrevet 4. mai 2017 Skrevet 4. mai 2017 5 minutter siden, DaJo skrev: Tror også at chromecast (gen1) kunne gjør dette, slå på tv via hdmi Det kan den. Men kan ikke gen2 det også? siden du spesifiserer Gen1? Siter
DaJo Skrevet 4. mai 2017 Skrevet 4. mai 2017 (endret) Ja sikkert, vet ikke, brukte kun gen1 da jeg kjøpte tv, før jeg fikk lan kabel til tv. Uansett er litt usikker om hvordan kan du få den å slå på tv, du må sikkert starte noen stream fra home assistant eller sånn. Tror at det finnes selvstendig hdmi boks som kan sånne ting, men kanskje er en raspberry zero fortsatt billigst og enklest, man kan ha kodi på den som ikke gjør noe, kun slår på tv. (tror at via CEC kan du sende andre kommander og) Endret 4. mai 2017 av DaJo Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.