Fermate Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 Inspirert av de svenskene som selge Rollertrol adapter kit ba jeg sønnen min 3D printe en slik for meg. Prototypen er klar og så fort vi har testet og justert den kan dere få 3D filen så dere kan printe selv. Hvilke formater ønsker dere i så fall? Siter
Moskus Skrevet 25. mai 2016 Skrevet 25. mai 2016 @Evelen:Den gjør at en Rollertrol-motor passer glimrende inn i en Ikea-rullegardin. @Fermate, spennede! Jeg har nå fått til perfekt tilpassing med noen O-ringer, og etter det har alle fungert perfekt. Men jeg prøver gjerne noen 3D-printede løsninger. Siter
Mastiff Skrevet 2. juni 2016 Skrevet 2. juni 2016 (endret) Fermate, den der skulle jeg gjerne hatt...sånn omtrent nå! Jeg har ødelagt en motor av mine (på det bredeste Tupplur-gardinet) fordi den ... greia forsvant inn i alurøret på gardinen. Så det ville vært flott å sluppet de irrriterende meterne med teip! Vil dere selge ferdige sett? Det er dessverre ikke alle som har 3D-printer ennå (selv om det er noen år siden de sa at "nå vil alle snart ha 3D-printer i huset"). Endret 2. juni 2016 av Mastiff Siter
Fermate Skrevet 2. juni 2016 Forfatter Skrevet 2. juni 2016 Du kan få prototypen. Kan sende den i posten ASAP. PM meg adressen din for sikkerhets skyld. 1 Siter
Mastiff Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 Fermate, jeg prøvde å sende en PM, men det funket ikke. Jeg fikk ikke fram feltet med selve meldingen, det virket som om det var skjult bak et vedleggsfelt. Men jeg skulle gjerne hatt disse tegningene, for flere av gardinene mine har begynt å hangle i teipingen (noen har jeg måttet ta ned, og en motor er ødelagt), og jeg kjenner en med 3D-printer som jeg tror jeg kan mase til å skrive dem ut for meg. ? Siter
Merko Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 (endret) Mastiff er det disse? http://www.thingiverse.com/thing:872137 Isåfall kan jeg printe & sende til Torsdag eller når det nærmer seg helg (rommet den står på er utilgjengelig for øyeblikket :P) De klossene m.nu sendte med motorene var iallefall 3D-printet. Vet ikke om de jeg linker til passer, men de ser jo identiske ut som de jeg fikk med hvertfall Edit: Som de skriver på siden " Don't use duct tape in moving parts anymore, it's 21st century already " Endret 8. august 2016 av Merko Siter
Mastiff Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Wow, snakker om service! Jeg slipper til og med å mase, en masing som sannsynligvis ganske snart hadde utartet seg til ren tigging og forsøk på bestikkelser... ? Jeg sender et PM! Siter
Merko Skrevet 12. august 2016 Skrevet 12. august 2016 Hm. Er det noen som får resizet http://www.thingiverse.com/thing:872137 til 22mm, 24mm og 26mm? Er ikke noe flink i 3D programmer Siter
Venin Skrevet 20. januar 2017 Skrevet 20. januar 2017 Funker de bra disse? Bør vel gå an å bruke dem til denne? Rett under 350,- og gratis shipping, så man slipper moms: http://www.ebay.com/itm/12V-DIY-Roller-Shade-Motor-Electric-Roller-Blind-Tubular-Remote-Control-Kit-/131966822287? Da trenger man vel bare en 12-24 V motorkontroll (ZMNHOD1) og så er man good to go? https://www.tronika.no/no/zwave-motorstyring/851-motor-kontroll-dc-zmnhod1.html Siter
Håvardgj Skrevet 20. januar 2017 Skrevet 20. januar 2017 10 timer siden, Venin skrev: Funker de bra disse? Bør vel gå an å bruke dem til denne? Rett under 350,- og gratis shipping, så man slipper moms: http://www.ebay.com/itm/12V-DIY-Roller-Shade-Motor-Electric-Roller-Blind-Tubular-Remote-Control-Kit-/131966822287? Da trenger man vel bare en 12-24 V motorkontroll (ZMNHOD1) og så er man good to go? https://www.tronika.no/no/zwave-motorstyring/851-motor-kontroll-dc-zmnhod1.html jeg ser ingen mottaker til fjernkontrollen... kan den ligge i motoren? da må man jo begynne å operere motoren for å komme til å få styrt den med en motorkontroller... Siter
Moskus Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 7 timer siden, Håvardgj skrev: jeg ser ingen mottaker til fjernkontrollen... kan den ligge i motoren? da må man jo begynne å operere motoren for å komme til å få styrt den med en motorkontroller... Den ligger i motoren, ja. Den med innebygget mottaker kan ikke styres med annen kontroller, så vidt jeg vet. Men takk @Venin for tipset. Trodde Rollertrol hadde sluttet å lage 433 MHz-versjonen... Siter
Mastiff Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 Jeg må bestille et par (hver for seg, selvsagt). Jeg trenger noen nye for minst en av de jeg kjøpte for tre år siden, har sluttet å virke. Fordi rullegardinet hengte seg opp... Siter
Venin Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 1 time siden, Moskus skrev: Den ligger i motoren, ja. Den med innebygget mottaker kan ikke styres med annen kontroller, så vidt jeg vet. Men takk @Venin for tipset. Trodde Rollertrol hadde sluttet å lage 433 MHz-versjonen... Betyr det at det at den fjernkontrollen er 433 MHz og man bruke f.eks. RFXtrx433E? Siter
Mastiff Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 (endret) Ja. Eller TellstStick. Den er forresten billigere her: http://www.ebay.com/itm/2-Size-12V-DIY-Electric-Roller-Blind-Shade-Tubular-Motor-Kit-Remote-Controller-/322123835323?var=&hash=item4b0013a7bb:m:mjjue7Au6T1akr8gNGBxMjA Endret 21. januar 2017 av Mastiff Siter
Venin Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 Den jeg lenka er med fri frakt. Yours is not. Siter
Mastiff Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 F... Jeg er visst det samme som resultatet ble da de oversatte "See no evil, hear no evil" fra engelsk til et eller annet språk og så tilbake igjen med Google Translate første gang: "Blind idiot." Siter
Venin Skrevet 24. januar 2017 Skrevet 24. januar 2017 (endret) @MoskusI en annen tråd skrev du at du brukte Rollertrol til å snu på persienner? Åssen fikset du det? Jeg har slike vanlig persienner med en plast-stang som må vris på. Endret 24. januar 2017 av Venin Siter
Moskus Skrevet 24. januar 2017 Skrevet 24. januar 2017 1 minutt siden, Venin skrev: @Moskus That's my name, don't wear it out! Siter
Venin Skrevet 24. januar 2017 Skrevet 24. januar 2017 Et øyeblikk siden, Moskus skrev: That's my name, don't wear it out! Frustrert over at ikke @Moskus + TAB automatisk valgte navnet ditt, trykket jeg enter. Det var en dum idé. Posten er redigert nå da. ? Siter
Moskus Skrevet 24. januar 2017 Skrevet 24. januar 2017 10 minutter siden, Venin skrev: I en annen tråd skrev du at du brukte Rollertrol til å snu på persienner? Åssen fikset du det? Jeg har slike vanlig persienner med en plast-stang som må vris på. Tenkte jeg skulle ta noen bilder og skrive litt om det, men her kommer den ultra-korte varianten. Jeg har også slike med stang som vris og trekkes ut. Problemet med å gjøre denne "hacken" er at du må ha tenkt på det før du tilpasset lengden. Det er en aksling langs hele skinnen, og denne har jeg kuttet 3 cm lenger enn selve skinnen. Akslingen er påmontert et passende hjul, og en Rollertrol er festet på baksiden av skinnen. En "reim" (som endte opp med å bli to runder hvit gaffateip) binner de to sammen. 1 Siter
MrTiger Skrevet 7. februar 2017 Skrevet 7. februar 2017 Hvilken side skal de rolletrollene inn på rullegardinen? Sett forfra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.