Godot Skrevet 6. april 2017 Skrevet 6. april 2017 Jeg trenger å sette opp et kamera utendørs, kan sikkert ha tilgang på kablet PoE nett dit. Utfordringen er at dette skal kunne streame via f.eks. Ustream eller lignende streamingtjeneste. De fleste kamera lar deg koble seg direkte til dem for å kunne se på, men i dette tilfellet trenger jeg at kameraet sender bilde ut til en angitt adresse via RTMP, og denne sprer så bildet videre. Fordelen med dette er at flere kan se på samtidig, og at man slipper innkommende brannmuroppsett. Noen som vet om kamera som støtter RTMP direkte? Siter
Blodstrupmoen Skrevet 6. april 2017 Skrevet 6. april 2017 Kjøpte nettopp ett hikvision dome kamera fra ali ekspress som støttet RTMP. Siter
Godot Skrevet 7. april 2017 Forfatter Skrevet 7. april 2017 Jeg klarer ikke å finne noe om HikVision og RTMP, sikker på at det ikke var bare RTSP det hadde? Siter
Blodstrupmoen Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 59 minutter siden, Godot skrev: Jeg klarer ikke å finne noe om HikVision og RTMP, sikker på at det ikke var bare RTSP det hadde? Beklager, du har rett. Gikk litt vill i firebokstavsforkortelsene. Siter
backspace Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 Det er svært få IP camera som har dette, de aller fleste IP camera har RTSP. Er vanlig å bruke en software snutt for å konvertere stream fra RTSP til RTMP på f.eks websider eller Ustream. Det står også på Ustream sine sider: Quote In order to stream from an IP camera to Ustream, you typically need an intermediate step, which converts the RTSP feed to an RTMP feed and then pushes that to Ustream. From there, the Ustream platform ingests the RTMP stream and delivers it to your viewers. 1 Siter
Godot Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Skrevet 9. juni 2017 Enden på dette ble at vi bruker Wowza Cloud, der kan du oppgi et kamera med RTSP som kilde. Det må da være åpning i brannmur og mappet inn til dette kameraet for at det skal funke. RTMP direkte hadde vært enklere Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.