ZoRaC Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 Ikke bare bra med cloud-baserte IoT'er: https://www.tek.no/artikler/etter-at-han-la-ut-en-darlig-anmeldelse-sluttet-smartporten-hans-a-fungere/379288 Siter
xibriz Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 Lærdommen her er vel å kun kjøpe utstyr som også fungerer lokalt på nettet. Slik at når man er på lokalnettet å skal styre "tingen" med en app eller noe så går kommunikasjonen direkte å ikke ut på nettet. Da kan man i det minste sperre "tingen" fra å gå ut på nettet og bruke VPN hvis man er ute. Bakdelen er at man som regel ikke får firmwareoppdateringer og at det er litt mer avansert enn det mannen i gata liker. Siter
Lazarus Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 Ville jo vært ulovlig i Norge, men jeg kjører alt som kan på lokalnett. Vil ikke at andre skal kunne åpne garasjen min for eks. https://www.tek.no/artikler/fjern-deaktivering-av-kundens-garasjeport-ville-vaert-ulovlig-i-norge/379387 Siter
Evelen Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 Et annet problem med cloud-baserte løsninger er jo at dette er noe som er "inn" nå, hva gjør man om X år når produsenten stenger cloud-tjenesten. 1 Siter
Moskus Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 Jeg må først si at sjefen der tråkket uti med begge beina. Men saken har jo to sider: Kunden var vel ingen mønsterkunde, heller. Det er ingen lov som sier at man skal være høflig, men det er forventet. Å spy ut eder og galle, og skrive en dårlig anmeldelse fordi support ikke har svart på 20 minutter er å være en dårlig kunde! Dessverre er dårlige kunder å forvente innimellom. Tror sjefen satte spikeren i kista for firmaet sitt med å være en så dårlig kundebehandler. OG det sier noe om faren med å bruke skytjenester.... Siter
Evelen Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 Etter å ha lest responsen så ser jeg jo at han har fått mulighet til å returnere og få refundert produktet. Likevel en over-reaksjon, da opprinnelig feedback bare er konstruktive tilbakemeldinger, ingen trusler, ingen personsjikane eller noenting. Nei, dette må dem tåle. Siter
ZoRaC Skrevet 7. april 2017 Forfatter Skrevet 7. april 2017 Et øyeblikk siden, Evelen skrev: Etter å ha lest responsen så ser jeg jo at han har fått mulighet til å returnere og få refundert produktet. Nei, han fikk beskjed om at han MÅTTE returnere produktet, da de hadde sperret det fra serverne sine... Han fikk ikke noe valg. Siter
Evelen Skrevet 7. april 2017 Skrevet 7. april 2017 5 minutter siden, ZoRaC skrev: Nei, han fikk beskjed om at han MÅTTE returnere produktet, da de hadde sperret det fra serverne sine... Han fikk ikke noe valg. Han fikk et valg returnere produktet, eller beholde det i ikke-funksjonell stand 1 Siter
xibriz Skrevet 10. april 2017 Skrevet 10. april 2017 (endret) Jeg må bare nevne at etter at jeg lagde min egen garasjeportåpner og satt opp en RPi med 7" touch i nærheten av utgangen i huset der man kan styre garasjen å se status + kamerafeed av garasjen så har jeg fått så mye skryt at WAFen er på 110% nå Skjønner ikke all negativiteten over på diskusjon.no for at en slik ting ikke er helt genial. Endret 10. april 2017 av xibriz Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.