Erling Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Folkens, påskehjelp. HS3 med 60+ velfungerende Z-Wave noder. Dvs. jeg hadde problemer med treg respons i januar, men fjernet polling og at var bra. Har 3 FGS-213, https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/996-bryter-1-veis-fgs-213-zw5.html?search_query=FGS-213&results=6, som ikke oppfører seg. Varierende oppførsel, terrassen når jeg ikke lenger. Den har kun 2 naboer nå. Vaskerommet har 45 naboer, der virker bryteren 1 av 5-6 ganger, mens fra HS3 må den kjøres opp til 5-6 ganger før den reagerer. Kjøkkenbenken har 26 naboer, der virker ikke bryteren (mot min tålmodighet) mens via HS3 må den kjøres minst 10 ganger. Hvor lenge varer disse dingsene? Er dette et kjent problem? Eneste fellesnevner at terrasse og vaskerom har lysstoffrør. Noen ideer? Tusen takk. Skulket HomeSeer-skolen til rektor Moskus den dagen Z-Wave var på planen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 2 timer siden, Erling skrev: Eneste fellesnevner at terrasse og vaskerom har lysstoffrør. Mener å ha lest flere steder her at lysstoffrør er et gjengangerproblem. Reléene brenner seg fast. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 16. april 2017 Forfatter Del Skrevet 16. april 2017 Takk, samsvarer det med opplevelsen min? Noen ganger er det ålreit liksom... + Tålmodighet + kunnskap er mangelvare, hva skal jeg bytte til? Andre produsenter, gjerne forslag - hvis Fibaro er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Det finnes egentlig ingen moduler som takler lysstoffrør, det beste er å bruke et "skikkelig" relè og en Fibaros-switch til å styre relèet. Men stalltipset fra @Fermate er å gi relèet et kakk met et skrujern hvis det ikke fungerer lenger... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riiser Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Finnes det ikke LED alternativer til lysstoffrør nå om dagen? Ikke at jeg vet så mye om dem, men har sett at det finnes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 16 minutter siden, Riiser skrev: Finnes det ikke LED alternativer til lysstoffrør nå om dagen? Ikke at jeg vet så mye om dem, men har sett at det finnes! De er dessverre ikke så mye bedre. Jeg har først det også, men de har også høye startstrømmer. Har måttet bite i gresset og legge ELKO releer imellom. DE tåler det meste... Men de er jo ikke akkurat vakre da, og krever en ekstra boks i veggen eller taket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Den 16.04.2017 klokken 8.42, Erling skrev: Takk, samsvarer det med opplevelsen min? Noen ganger er det ålreit liksom... Ja det gjør dessverre det... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 19. april 2017 Forfatter Del Skrevet 19. april 2017 Takk, det var da som pokker. Rele + boks, nei, det må da finnes utelamper med lyspære. Må finne en lampebutikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Jeg kjører en fibaro switch på 18stk 36w lysrør. Bruker elko transientvern for å skåne switchen. Har fungert bra så langt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 2 timer siden, Blodstrupmoen skrev: Jeg kjører en fibaro switch på 18stk 36w lysrør. Bruker elko transientvern for å skåne switchen. Har fungert bra så langt. Hva er ELKO transientvern ? Link? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 http://proff.elko.no/transientvern/category817.html 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 21. april 2017 Forfatter Del Skrevet 21. april 2017 Den 19.4.2017 klokken 14.30, Blodstrupmoen skrev: http://proff.elko.no/transientvern/category817.html Den ser så liten ut at den får plass i boksen, stemmer ikke det? Må bestemme meg om jeg går for nye lamper eller Fibaro + dings + lysstoffrør. Synspunkter? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 6 minutter siden, Erling skrev: Den ser så liten ut at den får plass i boksen, stemmer ikke det? Jepp, den er veldig liten. får plass i boksen sammen med fibaroen, men kan også monteres i lysarmaturen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Den 19.4.2017 klokken 14.30, Blodstrupmoen skrev: http://proff.elko.no/transientvern/category817.html Den 18.4.2017 klokken 21.05, Fermate skrev: De er dessverre ikke så mye bedre. Jeg har først det også, men de har også høye startstrømmer. Har måttet bite i gresset og legge ELKO releer imellom. DE tåler det meste... Men de er jo ikke akkurat vakre da, og krever en ekstra boks i veggen eller taket. @Fermate, har du link til "ditt" alternativ? Fikk ikke respons fra elektrikeren på @Blodstrupmoen sin variant, men det skyldes nok elektrikeren. ? Må få ut den berømte fingern før ferien... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 20 timer siden, Erling skrev: @Fermate, har du link til "ditt" alternativ? http://proff.elko.no/universal-rele-13-a/universal-rele-13-a-article1827-681.html 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 For info så brant fibaro rele fast selv med transientvern, så dette fungerer ikke med så mange lysrør som jeg kjører. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Det var vel dessverre ikke så overraskende... Man må altså ha et "skikkelig" eksternt relé for lysstoffrør. Eller bytte til LED-striper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eple Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Er det kun rele som er koblet i tilknytning til et lysstoffrør som vil være utsatt for disse problemene, eller kan man oppleve det hvis man har et lysstoffrør helt i motsatt ende av en vanlig lampe som er styrt med f.eks en Fibaro switch også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 3 timer siden, eple skrev: Er det kun rele som er koblet i tilknytning til et lysstoffrør som vil være utsatt for disse problemene, eller kan man oppleve det hvis man har et lysstoffrør helt i motsatt ende av en vanlig lampe som er styrt med f.eks en Fibaro switch også? Hva mener du med ett lysstoffrør i motsatt ende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eple Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 23 hours ago, Blodstrupmoen said: Hva mener du med ett lysstoffrør i motsatt ende? Det jeg mener er om det kun er hvis du bruker et rele til å slå av/på lysstoffrør at releet kan svi seg? Det er kanskje ikke like utsatt hvis man har et rele på samme kursen som brukes til en lampe som ikke er lysstoffrør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Så lenge ikke transientene går over kontaktsettet til releet skal det ikke være ett problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eple Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 @Blodstrupmoen takk for svar ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 På 19.4.2017 den 14.30, Blodstrupmoen skrev: http://proff.elko.no/transientvern/category817.html Hvordan kobles denne? I parallell med utgangen til lampen? Jeg har et speil med lysstoffrør på badet og plutselig så har det begynt å slå seg av etter 1-2 minutter. Det skrur seg alltid på, men går av igjen. Har Fibaro switch 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Koples i parralell ja, gjerne nær lyskilden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.