Fermate Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Skrevet 23. mai 2017 Krypterings nøkkelen står jo på baksiden av gatewayen. Der står jo MAC adressen også. Nøkkelen må jo tastes inn i Plugin'en men hvordan bør vi finne IP adressen? Skal vi like godt la dem taste inn MAC adressen også? Så slipper vi hele problemstillingen (som vi kjenner fra kaffetrakter plugin'en ) med å skanne Subnettet ? Det er jo kjedelig å taste inn en MAC adressen men det blir jo en-gang-for-alle (denne GWen) Eller er jeg på samme jordet som sist nå, med at her har vi kun kode for WIndows (og ikke Linux) ? Siter
Fermate Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Skrevet 23. mai 2017 32 minutter siden, Moskus skrev: Nei, men den linken var veldig nyttig. Er jo noe her da: http://sprunge.us/CCQF men det er kanskje bare mer av det samme? Siter
ZoRaC Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 Skjer kommunikasjonen på IP eller Mac-nivå? Jeg ville foretrukket at man taster inn IP... Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 45 minutter siden, ZoRaC skrev: Skjer kommunikasjonen på IP eller Mac-nivå? Jeg ville foretrukket at man taster inn IP... IP. 1 time siden, Fermate skrev: Nøkkelen må jo tastes inn i Plugin'en men hvordan bør vi finne IP adressen? Høres jo ut som en jobb for deg...? Den kjører vel UDP broadcast eller noe? Aaaah, hvorfor har ikke noen samlet alt kjekt om APIene enda? Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, Fermate skrev: Skal vi like godt la dem taste inn MAC adressen også? Jeg ser absolutt poenget ditt. Det vil absolutt være et scenario å støtte flere gatewayer samtidig (f.eks. en på hytta og to hjemme). Vi MÅ jo ha IPen uansett på et vis... Siter
ZoRaC Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 Mulig jeg er treig, men hvorfor kan de ikke bare taste inn IPen? Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 IPen er ikke unik, og kan dessuten være avhengig av DHCP. Opererer man med flere enheter er det greit å vite at det er akkurat den gatewayen du skal ha fatt i. Siter
ZoRaC Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 Et øyeblikk siden, Moskus skrev: IPen er ikke unik, og kan dessuten være avhengig av DHCP. Opererer man med flere enheter er det greit å vite at det er akkurat den gatewayen du skal ha fatt i. Aha, men blir det mulig å legge inn IP hvis man vil? F.eks hvis gateway og HS ikke står i samme nett. Og er det uansett ikke enklere i v0.1 av plugin å be om IP? Siter
Fermate Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Skrevet 23. mai 2017 En manuell IP i v0.1 er nok ikke dumt 1 Siter
Guahtdim Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 Hmm, dette kunne vært noe enkelt for å unngå de stadige kommentarene fra madammen når jeg glemmer å skru av lyset på loftet og i kjelleren. 2 Siter
Moskus Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 Klart det blir manuell IP i første omgang. Rett og slett fordi det er enklest. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.