darkZ Skrevet 23. april 2017 Skrevet 23. april 2017 Noen som vet om det finnes det noe tilsvarende som tenScripting for scripts i C#? Eller har tips om hvordan man enklest mulig kan scripte i C# med intellisense ? Siter
Moskus Skrevet 23. april 2017 Skrevet 23. april 2017 Jeg tror dessverre ikke tenScripting fungerer med C#, men det er relativt enkelt å sette opp et scripting-miljø. Sett opp et prosjekt, gjerne et console application. Legg til referanser fra "HomeSeerAPI.dll", "HSCF.dll" og "Scheduler.dll". Så er det bare å legge "HomeSeerAPI.IHSApplication hs" øverst i klassen du jobber i. 1 Siter
darkZ Skrevet 24. april 2017 Forfatter Skrevet 24. april 2017 11 timer siden, Moskus skrev: Jeg tror dessverre ikke tenScripting fungerer med C#, men det er relativt enkelt å sette opp et scripting-miljø. Sett opp et prosjekt, gjerne et console application. Legg til referanser fra "HomeSeerAPI.dll", "HSCF.dll" og "Scheduler.dll". Så er det bare å legge "HomeSeerAPI.IHSApplication hs" øverst i klassen du jobber i. Takk for tipset Men får jeg koblet til HS så jeg får debugget i VS? Siter
Moskus Skrevet 24. april 2017 Skrevet 24. april 2017 Nei, dessverre. Men du får IntelliSense. .. selve tenScripting sin mulighet for debugging er vel etter min mening så som så uansett. Du kan sette break-points etc, men scriptene kan kjøre fint i VS og fremdeles være vanskelige når de portes til HS (som i det minste er erfaringen med VB.net-kompilatoren, muligens og forhåpentligvis er C# bedre). 1 Siter
darkZ Skrevet 26. april 2017 Forfatter Skrevet 26. april 2017 Den 4/24/2017 klokken 13.17, Moskus skrev: Nei, dessverre. Men du får IntelliSense. .. selve tenScripting sin mulighet for debugging er vel etter min mening så som så uansett. Du kan sette break-points etc, men scriptene kan kjøre fint i VS og fremdeles være vanskelige når de portes til HS (som i det minste er erfaringen med VB.net-kompilatoren, muligens og forhåpentligvis er C# bedre). Jeg må nok lære meg litt VB-net, endte nå opp med å skrive scriptene på nytt i VB.net. Jeg skrev et C# script som kjørte hvert minutt, da krasjet HS minst en gang i døgnet. Mistenker dette er minnelekkasje problematikken jeg har lest om med C# scripts? Antall threads økte med 1 hver gang et script ble kjørt til den nådde 1000-1500 threads, så stoppet HS å fungere. Med VB.net script ser det ikke ut til å være noe problem. Siter
Moskus Skrevet 26. april 2017 Skrevet 26. april 2017 1 time siden, darkZ skrev: Mistenker dette er minnelekkasje problematikken jeg har lest om med C# scripts? Det kan være, men den bug'en burde være død og begravet for minst et par versjoner siden, hvis jeg leste rett. Siter
darkZ Skrevet 28. april 2017 Forfatter Skrevet 28. april 2017 Den 4/26/2017 klokken 11.33, Moskus skrev: Det kan være, men den bug'en burde være død og begravet for minst et par versjoner siden, hvis jeg leste rett. Og det gjorde du nok Jeg stolte på noen forumposter som sa de fortsatt hadde de samme problemene, men oppdaterte HS3 igår og enablet C# scriptene igjen, funker utmerket Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 Godt å høre! Vet du noe om hvor godt C# takler Linq i HS? VB-kompilatoren er ikke glad i det... Siter
darkZ Skrevet 29. april 2017 Forfatter Skrevet 29. april 2017 Godt å høre! [emoji4] Vet du noe om hvor godt C# takler Linq i HS? VB-kompilatoren er ikke glad i det... [emoji20] Jeg har kun laget noen veldig enkle scripts foreløpig, så det har jeg ikke testet enda Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Julius Skrevet 18. mai 2018 Skrevet 18. mai 2018 Med litt triksing/hacking fikk jeg kjørt c# script i tenScripting. Lag et c# prosjekt ved siden av. Legg scriptet ditt inn der, jeg kalte mitt InfluxDBScript Hack triggingen...... i tenScript.vb RunScript metoden.... anObj = Activator.CreateInstance(t) Dim instance = New InfluxDBScript instance.hs = hs anObj = instance t = instance.GetType '' Log we are now running a script MyLog("Running " & sd.ClassName & "." & sd.MethodName) hs.WriteLog("tenScripting", "****************************** Debug Started for " & sd.ClassName & "." & sd.MethodName) '' Run the Script Try instance.Test(pParms) t.InvokeMember("Test", BindingFlags.InvokeMethod Or BindingFlags.Instance Or BindingFlags.Public Or BindingFlags.IgnoreCase, Nothing, anObj, pParms, Nothing, Nothing, Nothing) Med en god dose tålmodighet og tid (noe jeg har alt for lite av) kan man fikse tenScript til å gjøre c# scripts. Mitt problem (som totalt newbee på Homeseer) er at c# scriptet som kjører fint i tenScript ikke er i nærheten av å kjøre i Homeseer.... Jeg prøvde å konvertere dette scriptet til c#, uten hell så langt. Er det virkelig slik at man må skrive full navn for alle typer? Får ikke using til å fungere? Er det noe godt starting point for c# scripting i Homeseer? Siter
Moskus Skrevet 19. mai 2018 Skrevet 19. mai 2018 Trodde da using/Imports skulle fungere helt fint... Siter
Julius Skrevet 20. mai 2018 Skrevet 20. mai 2018 Var litt uoversiktlig feilmelding; det var ikke using som import som ikke fungerete: using (var stream = request.GetRequestStream()) { stream.Write(data, 0, data.Length); } Det var denne using..... Og det virker fortsatt som om using (som import) ikke unngår at man må skrive fully qualified name: var data = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(query); I stedet for: using System.Text; ... var data = Encoding.ASCII.GetBytes(query); Siter
Guahtdim Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 C# scrip engine i HomeSeer er ikke bra. Jeg finner desverre ikke posten som beskriver hvilken de har implementert, men etter hva jeg forstår så er den ikke oppdatert på aldri så lenge. Min erfaring så langt er at c# script som kjører prikkfritt på maskinen må gjøres om når det skal kjøre i HomeSeer. Using er en av tingene, men det er mye annet også. Synd det skal være slik... Siter
Julius Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Ja, det er virkelig synd og rart. Har du noen generelle pointers å komme med? Laget en tråd på bruk av extreme dll her som det var lite respons på. Siter
Guahtdim Skrevet 25. mai 2018 Skrevet 25. mai 2018 Jeg har ikke prøvd så mye etter at jeg lagde ett par veldig simple script som måtte skrives om ganske massivt for at det skulle gå i HomeSeer. Jeg har ikke så mye å scripte enda så jeg overlever med å prøve meg fra i VB script. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.