Superzite Skrevet 1. juni 2018 Skrevet 1. juni 2018 Noen som kan skrive om denne til HS ? https://github.com/MeisterTR/ioBroker.landroid-s Landroid må kjøres via Cloud benytter link - https://api.worxlandroid.com/ Siter
Superzite Skrevet 1. juni 2018 Skrevet 1. juni 2018 Måtte sette opp en test med iobroker, Ser ut til å virke dette, får hentet inn data.. Men jeg aner ikke hvordan ioBroker virker så finner ikke helt ut om jeg kan sende kommandoer. :-P Meget rask til å oppdatere seg, om jeg styrere klipper via mobil app. Siter
Moskus Skrevet 2. juni 2018 Skrevet 2. juni 2018 8 timer siden, Kenneth skrev: Bedre sent enn aldri @Moskus, http://ROBOTENS-IP-ADRESSE/jsondata.cgi Denne gir ingen output, testet safari, firefox og IE, alle gir "Unable to connect" Regner med at du faktisk endrer "ROBOTENS-IP-ADRESSE" til den faktiske IPen? Siter
Kenneth Skrevet 2. juni 2018 Skrevet 2. juni 2018 1 hour ago, Moskus said: Regner med at du faktisk endrer "ROBOTENS-IP-ADRESSE" til den faktiske IPen? Selvsagt @Moskus Siter
Charlie Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 (endret) Vurderer å kjøpe el-geit. Mest pga holde mose borte og ekstremt glad i å integrere ting Plenen er ca 320kvm, strekker seg flat rundt husets tre sider med smal passasje fra ene langsiden til den andre. Vurdert Gardena Smart Silenio City 500 eller Worx Landroid med Wi-Fi. Viktigste er integrering og at den gjør jobben sin. Budsjett på Max 10k. Forstår jeg det riktig at noen har laget fungerende bibliotek for Gardena cloud? Noen mente at 3hjul robot var dårlig kjøp iforhols til 4hjul. Vil jeg merke det noe særlig på flat plen? Hvordan er worx sine klipper, finner lite skrevet om de- alle nye 2018 klipper generelt.. Endret 8. juni 2018 av Charlie Fjernet en "ikke" for mye Siter
ZoRaC Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 33 minutter siden, Charlie skrev: Plenen er ikke ca 320kvm, Hvor stor er den da? Siter
Superzite Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 36 minutes ago, Charlie said: Vurderer å kjøpe el-geit. Mest pga holde mose borte og ekstremt glad i å integrere ting Plenen er ikke ca 320kvm, strekker seg flat rundt husets tre sider med smal passasje fra ene langsiden til den andre. Vurdert Gardena Smart Silenio City 500 eller Worx Landroid med Wi-Fi. Viktigste er integrering og at den gjør jobben sin. Budsjett på Max 10k. Forstår jeg det riktig at noen har laget fungerende bibliotek for Gardena cloud? Noen mente at 3hjul robot var dårlig kjøp iforhols til 4hjul. Vil jeg merke det noe særlig på flat plen? Hvordan er worx sine klipper, finner lite skrevet om de- alle nye 2018 klipper generelt.. Har Worx Landroid 700 wifi, virker meget bra, men ingen integrasjon mot HS, har bare funnet en integrasjon mot IoBroker se lengre opp i tråden. Stor minus for min del er hvordan ladestasjon virker. Kjører inn på ene siden og ut på andre siden, skal du lage tak må alle 3 sidene være åpne for at den skal kunne kjøre ut. Min tanke var å sette den under trappa ned til gresset, men det virker ikke så bra, da en av sidene blir stengt for utkjøring. :-( Siter
iceball Skrevet 30. juni 2018 Forfatter Skrevet 30. juni 2018 På 26.4.2017 den 23.16, backspace skrev: Leser du schedule fra tidsplanen til klipperen eller er det en egen kalender du har integrert inn ? Siter
gullfrode Skrevet 24. juli 2018 Skrevet 24. juli 2018 Noen som vil lage, og prøve seg på en guide med link til deler:o) 1 2 Siter
backspace Skrevet 31. juli 2018 Skrevet 31. juli 2018 On 6/30/2018 at 23:56, iceball said: Leser du schedule fra tidsplanen til klipperen eller er det en egen kalender du har integrert inn ? Litt lang sommer så denne ikke før nå... Leser schedule fra klipperen ja (via robonect modul). Siter
larronni Skrevet 14. august 2018 Skrevet 14. august 2018 I følge Worx Landroid så vil de få muligheten til å koble robotklipperen til smarthus i løpet av høsten. Hvordan vites ikke - det hadde ikke den norske leverandøren informasjon om https://www.worxlandroid.com/en/landroid-robot-lawn-mower/#box_01 1 Siter
superwerder Skrevet 1. september 2018 Skrevet 1. september 2018 Nogen der har fået worx landroid ind i HS? Kan se deres nye app er kommet. Så open source integration skulle vel også være klar nu. Siter
MbenzNo Skrevet 19. september 2018 Skrevet 19. september 2018 Dette har ikke så mye med automasjon å gjøre men - Bare et lite tips om at det kan være lurt å ta en skikkelig inspeksjon av ladestasjonen når sesonger er over! Min Gardena R5080Li stoppet plutselig midt på plenen. Jeg så at det ikke var lys i ladestasjonen, og regna med at strømforsyningen hadde tatt kvelden. En rask måling viste at denne var OK, så neste steg var å åpne selve ladestasjonen. Var ikke vanskelig å se hva som hva problemet... Etter å ha loddet løs kontakten og reparert ødelagte printbaner, så virket faktisk alt etter at det var koblet opp igjen. Hvordan den våte mulden har kommet inn i ladestasjonen aner jeg ikke (Kanskje maur/edderkopper?) 1 Siter
bjornepappa Skrevet 19. september 2018 Skrevet 19. september 2018 Når det først var reingjort og demontert hadde det sikkert ikkje skada å gå over alt saman med ekstra isolasjonslakk Siter
MbenzNo Skrevet 19. september 2018 Skrevet 19. september 2018 Isolasjonslakken på dette printet var av veldig god kvalitet. Imponert over at det her holdt så lenge. Det hadde til slutt kortslutta mellom noen av pinnene på kontakten som ikke var lakkert Siter
berland Skrevet 19. september 2018 Skrevet 19. september 2018 På 7.5.2018 den 15.42, berland skrev: ... Mer bekymringsverdig er det at Worx har tatt kontakt med vedkommende som la ut på Github hvordan man skulle gjøre integreringen https://github.com/openhab/openhab2-addons/issues/2468 og bedt om å få tilbaketrukket noe av informasjonen - og det er etterkommet. Jeg fikk hentet ut det som trengtes før det ble fjernet (det går nok an å spore opp andre steder på nettet). Jeg husker det kom noen mailer i fjor høst fra Worx om at serverene deres var overbelastet pga. polling fra diverse hjemmemekkede systemer. Mitt system virker likevel fortsatt, da det nok neppe er mulig å skille min offisielle app på telefonen fra min OpenHAB-server (det er bare snakk om en MQTT-bro). Jeg poller hvert 9. minutt om geitas status, og er dermed ulydig i forhold til oppfordringen til Worx om å stoppe. Det får være grenser for hva man skal finne seg i som gressklipperkunde. Dette problemet er nå løst, det finnes en "godkjent" måte å få integrert plenklippergeita mi med OpenHAB via MQTT, https://github.com/weweave/landroid-bridge Satte opp denne i går, og det funka fint (fikk push-varsel om at geita satt fast, og den satt fast fordi den gikk i uendelig sirkel rundt et trampolinebein som har grensekabel rundt seg - gjort slik som det er anbefalt i installasjonsmanualen for å unngå at plenklikkeren kjører over "øyer" i plenen). Siter
superwerder Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 Der er kommet et plug in til worx i homeseer nu. I beta sektionen. 1 Siter
gullfrode Skrevet 1. mai 2019 Skrevet 1. mai 2019 https://www.npmjs.com/package/homebridge-automower Noen med Homeseer og Automower som vil lage plugin:o) Siter
Guahtdim Skrevet 1. mai 2019 Skrevet 1. mai 2019 47 minutes ago, gullfrode said: https://www.npmjs.com/package/homebridge-automower Noen med Homeseer og Automower som vil lage plugin:o) Hvis du sponser klipper så skal jeg lage plugin ? Siter
Moskus Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 11 timer siden, Guahtdim skrev: Hvis du sponser klipper så skal jeg lage plugin ? Samme her! Siter
Rogerbl Skrevet 28. august 2019 Skrevet 28. august 2019 (endret) Hvis man benytter iobroker og Mqtt protokollen trenger man ikke noen Hs3 plugin. Mqtt protokollen benyttes av de fleste smarthus systemer på markedet idag. Iobroker har støtte til robotklippere som Worx, Husquerna , Gardena m.fl. Etter å ha installert og testet dette, gjerne på en Raspberry Pi, installerer man Mqtt adapteret(client eller kombinasjon client-broker). Det vil da dukke opp en mulighet for konfigurasjon av Mqtt på alle objektene til robotklipperen til høyre i skjermbildet. Etter at dette er konfigurert kan man styre roboten med Mqtt kommandoer og få status via Mqtt meldinger. Hs3 brukere benytter mcsMqtt plugin'en til å importere disse dataene, og kan da bruke disse i events mm. Jeg har satt opp min Worx S300 til å stoppe om der kommer noen eller noe i veien. Håper at det kan spare et pinnsvin eller to. ? Men min løsning er en kombinasjon av Robotklipper og Arlo Pro 2 kamera. Under et skjermbilde fra Hs3 hvor man ser kommandoen "state" som true betyr start klipping og false betyr Gå hjem. Videre er kommandoen "pause" slik at true betyr stopp eller pause. ? Resten er statusinfo fra klipperen. Under ser man min Worx S300 utstyrt med et Arlo kamera for detektering av hindre som gjør at den stopper en stund, og for mulig monitorering av eiendommen når jeg er bortreist. Må nesten legge til at jeg henter strøm til kameraet fra robotens USB plugg slik at kameraet er alltid toppladet. Og med Arlo's Smart Premier abonnement skiller det mellom folk, dyr, kjøretøy og andre bevegelser. Endret 29. august 2019 av Rogerbl 3 Siter
jonkristian Skrevet 24. august 2020 Skrevet 24. august 2020 Bumper denne litt da vi skriver 2020 Er på utkikk etter robotgressklipper men vil helst ikke ruinere meg, hva anbefaler folket? Har det vært noen stor utvikling på robotgressklippere eller er det lurt å kjøpe noe spesifikt brukt? Ønsker å kunne ha en viss styring på den, har to plener så om den har mulighet til å transportere seg over litt grus er det ett pluss, ca 500m2 Siter
torstein89 Skrevet 24. august 2020 Skrevet 24. august 2020 Bumper denne litt da vi skriver 2020 [emoji3] Er på utkikk etter robotgressklipper men vil helst ikke ruinere meg, hva anbefaler folket? Har det vært noen stor utvikling på robotgressklippere eller er det lurt å kjøpe noe spesifikt brukt? Ønsker å kunne ha en viss styring på den, har to plener så om den har mulighet til å transportere seg over litt grus er det ett pluss, ca 500m2Hvis du klipper på høyde 6cm eller mer (som meg belest anbefalt) så håper jeg ikke du har grus som stikker opp over 6cm? Så skal nok gå fint, men antar den vil kjøre bladene ved transport (har ikke sett funksjon for "soner" ennå). Jeg har de "billige" versjonene til Worx landroid som er "dumme" uten app. Savner kanskje bare app for push når sitter fast. Ellers er de verdt sin vekt i gull (også dyrt om dagen) pga en ting mindre å tenke på [emoji4]Sent from my Mi Note 10 Lite using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 24. august 2020 Skrevet 24. august 2020 28 minutter siden, torstein89 skrev: Hvis du klipper på høyde 6cm eller mer Det var høyt. Vi begynner på 5 cm om våren og jobber oss ned mot 3,5 cm, øker igjen på slutten av høsten. Siter
torstein89 Skrevet 25. august 2020 Skrevet 25. august 2020 Det var høyt. Vi begynner på 5 cm om våren og jobber oss ned mot 3,5 cm, øker igjen på slutten av høsten. Kanskje annen flora hos dere, hehe. To kjappe kilder om tips her: Husqvarna:...annet tips for en holdbar og grønn gressplen er å ikke klippe gresset for kort, ikke kortere enn 4 cm... Coop obs:... 4–5 centimeter er optimal lengde på gresset i hagen. Gress på 4–5 centimeter «slåss» best mot ugress på egenhånd... Jeg burde da senke med en cm [emoji1787][emoji12] Sent from my Mi Note 10 Lite using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.