Actibus Skrevet 27. april 2017 Skrevet 27. april 2017 I homeseer kan jeg enkelt gjøre enkle beregninger (kalkuleringer) med script commands, f.eks regne ut forskjellen i verdi mellom 2 enheter, og lagre det i en tredje enhet. Er det noen enkel måte å gjøre det på i domoticz? Siter
Actibus Skrevet 27. april 2017 Forfatter Skrevet 27. april 2017 (endret) Jeg kikket litt på det, men får det ikke helt til å fungere.. Må si jeg syntes HS er enklere å bruke.. men hjelper en kamerat som ikke får lov av sin bedre(?) halvdel å bruke flere tusen på HS Denne virker fint: commandArray = {} commandArray['UpdateDevice']='7|50|50' return commandArray Men prøver jeg å bruke variabelen test i UpdateDevice så feiler den, har prøvd mange variasjoner, får stort sett beskjed i loggen om dette, har også forsøkt med og uten ' på variabelen (såvidt jeg har skjønt så er tall uten ' rundt å anse som tall og med ' rundt en string?) Error: EventSystem: in test: [string "--..."]:29: attempt to call local 'test' (a number value) eller samme med "a string value" Antagelig jeg som ikke helt skjønner hvordan bruke variabler i LUA, jeg har bare vært borti C#.. commandArray = {} inn = '55' ut = '20' test = '50' commandArray['UpdateDevice']='7|50|'test'' return commandArray Og hva er egentlig nValue og sValue? Jeg oppdaterer en virtuell enhet og det er verdien jeg skriver i sValue som kommer opp på enheten.. Endret 27. april 2017 av Actibus Siter
Actibus Skrevet 27. april 2017 Forfatter Skrevet 27. april 2017 Fant ut av det nå, slik må det se ut for å fungere: commandArray['UpdateDevice'] = idx.."|0|"..test Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.