drdecibel Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 HomeSeer kjører nå salg igjen og jeg vurdere å kjøpe dette til en RPi3. Note: This version of HS3 supports up to 5 concurrently running Linux drivers (plug-ins) Har denne begrensningen noe å si? Burde jeg kjøre den på en annen type enhet? NUC? Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 Hvis du ikke vil ha begrensninger på antall plugins, så kjøp fullversjonen. Du kan installere den på en RPi også uten begrensninger, og flytte den til noe annet hvis det skulle være behov for å oppgradere. Men siden jeg er nysgjerrig: Hva henspeiler "Dr. Decibel" på? Siter
drdecibel Skrevet 28. april 2017 Forfatter Skrevet 28. april 2017 (endret) Må jeg ha Pro? Prøver liksom som å skjønne hva denne gir i forhold til "standard" Endret 28. april 2017 av drdecibel Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 Pro gir deg HStouch og alle HomeSeer sine egne plugins gratis. Hvis du skal ha HStouch kan du like greit kjøpe Pro. 1 Siter
ZoRaC Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, Moskus skrev: Hvis du skal ha HStouch kan du like greit kjøpe Pro. Hvorfor betale 75 USD ekstra i forhold til standard + HSTouch? Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 Fordi det er enkelt. Og inkluderer sikkert også nyere Z-wave håndteringsprogramvaren som er på trappene... og så er det vel bare $50? Det var det før... Siter
ZoRaC Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 3 minutter siden, Moskus skrev: Og inkluderer sikkert også nyere Z-wave håndteringsprogramvaren som er på trappene... Hmm, du sier noe der... 3 minutter siden, Moskus skrev: og så er det vel bare $50? Det var det før... 225 USD vs 300 USD nå. Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 OK. Jeg ville uansett kjøpt Pro. Bare et par plugins/tillegg, så lønner det seg. Siter
Guahtdim Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 Jeg røk på en smell her. Men jeg må få meg en plugin for å videreføre RFLink. Den kan vel ikke være så vanskelig å få til? De har jo klart det i Domoticz. Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 8 minutter siden, Guahtdim skrev: Den kan vel ikke være så vanskelig å få til? Neida. Men noen må skrive den. Problemet med RFlink er tolkingen vel ikke skjer i selve hardware-boksen. Plugin'en må tolke det. Og det er det som gjør det vanskelig. Kan RFXtrx433 være et alternativ? Siter
Guahtdim Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 Just now, Moskus said: Neida. Men noen må skrive den. Problemet med RFlink er tolkingen vel ikke skjer i selve hardware-boksen. Plugin'en må tolke det. Og det er det som gjør det vanskelig. Jepp, mulig det, men jeg kikket på koden til plugin for RFLink til andre systemer så slik sett er så er den delen greit dekket. Det jeg ser på som utfordring er å koble opp com-port/alternativt over nett(jeg kjører den selv på en RPi med Ser2Net). Den biten har jeg ikke gjort før. Men det er slik man lærer. Jeg må bare bytte bort kone og selge barna til godt formål slik at jeg får frigjort endel kodetid ;-) Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 24 minutter siden, Guahtdim skrev: Jepp, mulig det, men jeg kikket på koden til plugin for RFLink til andre systemer så slik sett er så er den delen greit dekket. Hvis den finnes i .NET-format så er det jo nesten ferdig. 1 Siter
Guahtdim Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 nei, den finnes ikke i .Net format, men det er snakk om å oversette ende tekst fra RFLink til korrekt kommandoer/tekst inn til HomeSeer. Det kan ikke være så veldig vanskelig. (Men jeg har tatt feil om slike ting før til tross for at dette er jobben min).... Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 Famous last words: "This should be easy!". 1 Siter
Lazarus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, Moskus skrev: Neida. Men noen må skrive den. Problemet med RFLink er tolkingen vel ikke skjer i selve hardware-boksen. Plugin'en må tolke det. Og det er det som gjør det vanskelig. Kan RFXtrx433 være et alternativ? RFLink gjør tolkningen i enhetern og sender en string med protokoll, adresse og kommando til pc-en for prosessering, tror det er slik RFXtrx gjør det også. Format på RFLink pakker:http://www.nemcon.nl/blog2/protref Jeg har noe kode liggende for oppkobling av COM og string kommunikasjon i .NET dersom det er av interesse. Har også arbeidet litt med RFLink bindingen til OpenHAB, spesifikt mot Milight. Siter
Moskus Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 8 minutter siden, Lazarus skrev: Jeg har noe kode liggende for oppkobling av COM og string kommunikasjon i .NET dersom det er av interesse. Ja, det kan du banne på! Jeg har god dekning på 433MHz via RFXCOM, men Milight mangler jeg. Siter
Guahtdim Skrevet 28. april 2017 Skrevet 28. april 2017 (endret) Jeg har både RFXTRX og RFLink, og ønsker å beholde begge ved overgang fra Domoticz til Homeseer. Derfor ønsket om plugin. Og linker til kode tas imot med takk. Endret 28. april 2017 av Guahtdim Siter
Lazarus Skrevet 30. april 2017 Skrevet 30. april 2017 Den 28.4.2017 klokken 23.13, Guahtdim skrev: Jeg har både RFXTRX og RFLink, og ønsker å beholde begge ved overgang fra Domoticz til Homeseer. Derfor ønsket om plugin. Og linker til kode tas imot med takk. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.