Fermate Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 Vet ikke helt om vanning hører til her men ikonet er en dråpe i hvert fall Det snakkes av og til om ventiler til vanning. Her er en ide til slikt: Om du drar på søpla med litt verktøy kan en plukke ut ventiler fra vaskemaskiner. Denne her fant jeg i en vaskemaskin jeg skulle kaste i Danmark. 3 i 1 og med skrutilkobling på tilførselen så det blir helt tett der. Solenoidene er 220V. Er selvfølgelig usikker på om de tåler å stå på lenge men det er jo bare å teste når en har fått dem gratis. 1 Siter
Marhil Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 Interessant! En veldig kompakt 3-i-1 løsning. Litt dumt at det er 220v, blir fort litt skumlere da synes jeg...Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk Siter
Fermate Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Skrevet 7. mai 2017 Ja det er litt vondere å ta på... men da får en heller la være En jordet metallboks med en plastboks utenpå der igjen? Hva sier du @Håvardgj ? Dette har jo tross alt stått i en vaskemaskin inne... 1 Siter
Nettopp Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Jeg er skeptisk til å mekke noe selv på 230 V så lenge det er vann involvert. Har kjøpt en 2-veis styring fra Aliexpress som er batteridrevet og som skal kunne ta eksterne signaler. Man får batteridrevne kina-varianter fra $20 og oppover, ikke noe jeg ville montert inne for å si det sånn, men plassert et lekkasjesikkert sted bør det være verdt et forsøk. Siter
Stianoh Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 link til batteridreven? skulle vært påbudt å alltid legge ved det! Siter
Nettopp Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Denne har jeg et par stykker på vei av, den skal operere på 2 AA batterier, og tar 18 V puls som kontroll. Har ikke mottatt den ennå, så vet ikke om det er like enkelt som jeg ser for meg. Hadde også bestilt en 2-veis kontroller, men ble veldig usikker på om den takler eksterne signaler. Det er av typen som har innebygget nedbørssensor osv, lik denne. Siter
Håvardgj Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 18 timer siden, Fermate skrev: En jordet metallboks med en plastboks utenpå der igjen? Hva sier du @Håvardgj ? Dette har jo tross alt stått i en vaskemaskin inne... enklere å bare bruke en plastboks noen av disse burde da kunne være brukendes: http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Fast-installasjon/Koblingsboks-2000021071/ da er det jo bare å skjære ut ene hullet slik at du får skrukoblingen på utsiden av boksen, noe som gjør at det enklere å montere/demontere. 18 timer siden, Fermate skrev: Ja det er litt vondere å ta på... men da får en heller la være ikke så vondt som 400v, men ja, det er vondt (snakker av erfaring) bare å huske å nappe ut pluggen/ta sikringen før man gjør noe med 220v ? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.