Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om vanning hører til her men ikonet er en dråpe i hvert fall ;)

Det snakkes av og til om ventiler til vanning.

Her er en ide til slikt:

Om du drar på søpla med litt verktøy kan en plukke ut ventiler fra vaskemaskiner. Denne her fant jeg i en vaskemaskin jeg skulle kaste i Danmark.

3 i 1 og med skrutilkobling på tilførselen så det blir helt tett der.

Solenoidene er 220V.

Er selvfølgelig usikker på om de tåler å stå på lenge men det er jo bare å teste når en har fått dem gratis.

ventil.jpg

• Like 1
Skrevet

Interessant! En veldig kompakt 3-i-1 løsning. Litt dumt at det er 220v, blir fort litt skumlere da synes jeg...

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Skrevet

Ja det er litt vondere å ta på... men da får en heller la være ;)

En jordet metallboks med en plastboks utenpå der igjen?

Hva sier du @Håvardgj ?

Dette har jo tross alt stått i en vaskemaskin inne...

• Like 1
Skrevet

Jeg er skeptisk til å mekke noe selv på 230 V så lenge det er vann involvert. Har kjøpt en 2-veis styring fra Aliexpress som er batteridrevet og som skal kunne ta eksterne signaler. Man får batteridrevne kina-varianter fra $20 og oppover, ikke noe jeg ville montert inne for å si det sånn, men plassert et lekkasjesikkert sted bør det være verdt et forsøk.

Skrevet

Denne har jeg et par stykker på vei av, den skal operere på 2 AA batterier, og tar 18 V puls som kontroll. Har ikke mottatt den ennå, så vet ikke om det er like enkelt som jeg ser for meg. Hadde også bestilt en 2-veis kontroller, men ble veldig usikker på om den takler eksterne signaler. Det er av typen som har innebygget nedbørssensor osv, lik denne.

Skrevet
18 timer siden, Fermate skrev:

En jordet metallboks med en plastboks utenpå der igjen?

Hva sier du @Håvardgj ?

Dette har jo tross alt stått i en vaskemaskin inne...

enklere å bare bruke en plastboks :) noen av disse burde da kunne være brukendes:  http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Fast-installasjon/Koblingsboks-2000021071/

da er det jo bare å skjære ut ene hullet slik at du får skrukoblingen på utsiden av boksen, noe som gjør at det enklere å montere/demontere. ;)

18 timer siden, Fermate skrev:

Ja det er litt vondere å ta på... men da får en heller la være ;)

ikke så vondt som 400v, men ja, det er vondt :P (snakker av erfaring)

bare å huske å nappe ut pluggen/ta sikringen før man gjør noe med 220v ?

• Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.