Fermate Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 Noen som bruker Alexa til å endre setpoint på en Multireg termostat? Problem1: Før kunne ikke HS sette den verdien fordi den var multibyte (eller hva det nå hette) Noen sa at det var fikset nå og jeg ser at jeg nå kan sette verdien fra WEB, men hva med fra CAPI eller SCRIPT? (jeg får det ikke til) Problem2: Hva med komma-tall? Alexa hjelperen til J00n tar bare heltall. Parser dere kommandoen selv? Deler dere kode? Siter
Moskus Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 9 timer siden, Fermate skrev: Noen sa at det var fikset nå og jeg ser at jeg nå kan sette verdien fra WEB, men hva med fra CAPI eller SCRIPT? (jeg får det ikke til) Hvis du kan sette det fra Web så er det overveiende sannsynlig at CAPI fungerer. Men kan det være en "punktum" mot "komma" problematikk? Det skjer jo hele tiden. Siter
Fermate Skrevet 8. mai 2017 Forfatter Skrevet 8. mai 2017 8 timer siden, Moskus skrev: Hvis du kan sette det fra Web så er det overveiende sannsynlig at CAPI fungerer. Men kan det være en "punktum" mot "komma" problematikk? Det skjer jo hele tiden. Har ikke kommet til det med komma ennå (og det er jo lett). Om devref til setpoint propertyen er 2345 og verdien jeg vil sette er 20, hva er script statementet jeg skal bruke da? Dim capi As HomeSeerAPI.CAPIControl capi .?? = ??? hs.CAPIControlHandler(capi) Siter
Moskus Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Hvordan ser Status Graphics tab'en ut for den devicen? Siter
Moskus Skrevet 9. mai 2017 Skrevet 9. mai 2017 Dim newValue as Double = YOUR_NEW_VALUE Dim CAPIcontrol As HomeSeerAPI.CAPIControl = Nothing For Each cc As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(ref) If newValue = cc.ControlValue Then CAPIcontrol = cc Exit For End If Next If CAPIcontrol IsNot Nothing Then hs.CAPIControlHandler(CAPIcontrol) CAPIcontrol = Nothing Else hs.WriteLog("SetPoint script", "CAPI not found for value " & newValue & " on device " & ref) End If Siter
Fermate Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Skrevet 10. mai 2017 Hva gjør den første For Each loopen? Validerer at verdien er lovlig? Siter
Moskus Skrevet 10. mai 2017 Skrevet 10. mai 2017 11 minutter siden, Fermate skrev: Hva gjør den første For Each loopen? Validerer at verdien er lovlig? Den henter den aktuelle CAPI-controllen du skal trigge, og den hentes basert på verdi. Siter
Moskus Skrevet 10. mai 2017 Skrevet 10. mai 2017 hs.CAPIGetControl(ref) inneholder alle CAPI-controllene som finnes for devicen. Disse går vi gjennom for å finne den som passer til setpoint temperaturen newValue du ønsker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.